ervaringen antislip pad

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

baszo17

ervaringen antislip pad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-12 19:09

Hallo allemaal,

ik heb een erg rond paard en nu schuift het zadel naar links en rechts, heb er de zadel pas service bij gehad maar het zadel ligt perfect.
nu zag ik net een antislip pad langs komen... heeft hier iemand ervaring mee?
wat zijn de na delen er van? en werkt het echt?

groeten Bas

Whild

Re: ervaringen antislip pad

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 09:57

Voor zover ik weet kan het een nadeel zijn wanneer het paard een zeer gevoelige of dunne huid heeft. Wanneer de antislip pad er dan tegenaan schuurt om het zadel te stoppen van schuiven; kan dit irriteren in kleine of grote mate afhankelijk van hoe erg het schuurt en hoe erg het zadel wil schuiven.
Ik heb op een ander paard vaak met antislip gereden en stapte dan op vanaf een opstapje. Het schuiven wat het zadel doet eenmaal je erop zit is als het goed is minimaal en de antislip pad kan dit netjes voorkomen zonder in mijn ervaring al te veel schade aan te richten.
Bij het rijden op dat paard hielp het goed en had ik geen last meer van zijwaarts schuiven.

wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 11:10

Mijn paard werd er kaal van en dat terwijl het zadel niet schoof

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 11:12

Wat voor een singel heb je?

ik heb ook zon bolle.. en ze rade mij af om een elastieken singel te gebruiken maar ik ben hem toch echt weer gaan gebruiken. Enige manier om goed aan te singelen en dan ligt het zadel muurvast.

Neoprene gaat dus weer in de verkoop.. zonde van mn geld!

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 11:15

Je zadel blijft wel liggen en zal minder schuiven, de pad's zijn vaak van neopreen gemaakt (hier kun je veel van vinden op bokt)
Nadeel niet ieder paard kan er tegen.
Mijn advies leer er mee rijden, zadel schuift ook op mijn paard en ik ondervind er geen hinder meer van.
Het enige nadeel is dat als je iemand anders op je paard zet dan zie je het duidelijk :+

Andere opties zouden kunnen zijn een andere singel proberen een touw singel of een neopreem singel, maar ook hier geld de neopreen kan plekken geven.

ninne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 14:34

Ik heb een Prolite antislip pad, mijn paard heeft daar geen last van en geen kale plekjes.
Mijn zadel pas goed maar gebruik hem omdat ik zelf de neiging heb om meer gewicht in m'n rechter stijgbeugel te zetten en daardoor mijn zadel lichtelijk naar rechts gaat.
Nu zit ik nog steeds een beetje scheef (wordt aan gewerkt), maar m'n zadel blijft keurig op zijn plaats.
Zodra ik zelf weer helemaal recht ben gaat de pad er weer onderuit.

Renajj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 15:47

Een manege pony had er een. Toen ze die nog niet had, ik reed er eens op. En toen lag het zadel in haar nek met mij er op. :') Sinds dien hebben ze er zn gel pad onder gelegd. En sinds dien ligt het zadel gewoon op zn plek, geen schuur plekken of kale plekken enzo. Dus het werkte prima! :) Zeker aan te raden!

baszo17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-12 16:05

hmm wisselende reacties dus, heb ook een elastiek singel, zeker omdat ze rond is blijft de singel op spanning... had eerder een stoffen maar die kon je niet eens aansingelen :P en op de helft van de rit moest ik af stappen om de singel strakker te doen XD