Neckrope beleren.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xfairytale_

Neckrope beleren.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-12 16:28

Heeee.
Ik wil graag mijn paard beleren met Neckrope.
Ze is bitloos ingereden & dat doen we nog steeds. (ze heeft nooit een bit ingehad)
Ook zonder zadel gaat het steeds beter, er is nu 'controle'.
We hebben dus in 10 maanden veel bereikt, maar ik wil toch net dat beetje meer. x')

Aangezien ze 20 is en dus te oud om echt de sport in te gaan besloot ik de HELE andere kant op te gaan..
En het bevalt me tot nu toe goed, gister zijn we voor het eerst lang het bos ingeweest (2uur), zonder zadel & het ging super.
Zelfs de galop, wat voor mij nogal spannend was ging super. Aangezien ze Volbloed is & ik ervan hou even helemaal los te gaan in volle rengalop gingen we nu erg sloom voor ons doen, maar beter. ;D

Ik heb al wat rond gezocht maar zoek toch wat specifiekere tips & stappen om het goed aan te leren.
Ik hoor graag van jullie!

x Anna.

irisje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 16:38

Ik rij nu ook sinds een paar dagen met neckrope op een verzorg welshje en als eerste als ik gewoon ging rijden gebruikte ik mijn stem als we zachter gingen HOOooo, daarna deed ik neckrope om met hoofdstel nog om en zij ik weer Hooo en gaf druk op de neckrope ze stopte gelijk. Na dat ze dat onder de knie had (nu komt het ik had een groot risico genomen :D) haalde ik de teugels eraf en ging verder rijden met alleen de neckrope :j. Oja daarvoor had ik een vierkantje gemaakt van de balken gewoon de grond gelegt in een vierkantje dus en ging gewoon rondje draaien met hoofdsel als ik linksom ging deed ik mijn linkerbeen tegen haar aan en als ik rechtsom gind deed ik mijn rechterbeen tegen haar aan. Nu weer even terug dat ik de teugels eraf gehaald had :). Ik begon gewoon te stappen en had de volte bij de letter A afgezet zodat we gewoon de hele tijd een volte liepen. En eigenlijk daarna deed ze het zo sturen, rondje draaien echt super snel.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt, maar deze manier lijkt me niet heel erg aan te raden (teugels eraf halen en wegrijden :P) De oefeningen wel die ik gedaan heb.

Een site wat aan te raden is voor jou is www.nalanta.tk

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 16:40