Strijkklappen omdoen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jeweethetwel

Strijkklappen omdoen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-12 09:49

Hallo allemaal,

ik rijd sinds kort met peesbeschermers aan de voorbenen, en strijkklappen aan de achterbenen,
maar als ik de strijkklappen omdoe en ik ben klaar met rijden, is het wel eens zo dat ze gedraaid zijn,
ik heb ergens gelezen dat je ze nooit te strak mag doen en dat je er een vinger tussen moet kunnen doen.

Doe ik iets verkeerd?
zit er ook nog links en rechts aan?

alvast bedankt

Nies_

Re: Strijkklappen omdoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 09:58

Wat voor merk strijklappen? Ik heb Veredus en die draaien echt niet.. Daarvoor heb ik br en lamicell pro gehad, die kunnen ook niet draaien daardat ze om het been zitten.

jeweethetwel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-12 10:00

Nies_ schreef:
Wat voor merk strijklappen? Ik heb Veredus en die draaien echt niet.. Daarvoor heb ik br en lamicell pro gehad, die kunnen ook niet draaien daardat ze om het been zitten.

eskadron

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 10:04

Hmm, die zouden toch ook wel goed moeten zijn zou je zeggen.. Je zou kunnen proberen ze iets strakker te doen, maar wel uitkijken dat je ze niet te strak doet, want dat is niet goed.

Heb ooit in een grijs verleden HH strijklappen gehad en die draaiden zodra je ze om had.

Hommage

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 10:05

Je hebt denk ik strijklappen die alleen de binnenkant van de kogel bedekken. soms gaan die inderdaad draaien, hiervoor heb je dus kogelbeschermers die rondom de kogel zitten en dus ook ad buitenkant verhard zijn. Ook zit er wel degelijk een verschil tussen links en rechts in; de bolling/ronding moet naar achteren wijzen en dan wijst de sluiting dus ook naar achteren.

jeweethetwel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-12 10:06

Nies_ schreef:
Hmm, die zouden toch ook wel goed moeten zijn zou je zeggen.. Je zou kunnen proberen ze iets strakker te doen, maar wel uitkijken dat je ze niet te strak doet, want dat is niet goed.

Heb ooit in een grijs verleden HH strijklappen gehad en die draaiden zodra je ze om had.

er zit niet een speciale linker en rechter bij toch?

Happie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 10:06

Je hebt inderdaad een linker en rechter strijklap. Heb je ze wel op de goede hoogte?

jeweethetwel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-12 10:08

Happie schreef:
Je hebt inderdaad een linker en rechter strijklap. Heb je ze wel op de goede hoogte?

jaa, gewoon aan de binnenkant, van de kogel.
ja de klittebandjes gaan toch naar buiten?

Happie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 10:16

Uiteraard hoor het klittenband buiten anders heeft de strijklap weinig zin. Ilja_1997 heeft al beschreven wat links en rechts is.

jeweethetwel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-12 10:19

Happie schreef:
Uiteraard hoor het klittenband buiten anders heeft de strijklap weinig zin. Ilja_1997 heeft al beschreven wat links en rechts is.

ja dan heb ik ze goed zitten, maar ze draaien, zal ze proberen iets strakker te doen, maar niet dat ze te strak zitten kijken of dit helpt.

Happie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 10:22

Uh maar eerst wist je niet dat er een linker en rechter was? Of had je ze bij toeval goed?

jeweethetwel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-12 10:24

Happie schreef:
Uh maar eerst wist je niet dat er een linker en rechter was? Of had je ze bij toeval goed?

jawel, ik zei net ook al dan heb ik ze gewoon goed zitten.
maar omdat iemand mij in de war heeft gehaald omdat diegene dacht dat ik een andere soort bescherming gebruikte raakte ik zelf ook even in de war.

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 11:57

Ik vermoed dat je paard van schuin achter op de strijklap aantikt en dus niet precies op de zijkant :j . Mijn paard heeft dit ook lang gedaan toen hij jonger en dus nog slapper was.

Ik zou kogelbeschermers om doen in plaats van strijklappen, dus een model met een dichte achterzijde. Zo is het been goed beschermt (ook daar waar jouw paard vermoedelijk aantikt) en de beschermer kan niet draaien.

Succes ermee :) .

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 11:59

Dit model bedoel ik met dicht:

Afbeelding

sannie275

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 20:13

Die Eskadron strijklappen vind ik echt prut, die gaan inderdaad vrij snel draaien. Kun je niet zo heel veel aan doen. Ik neem aan dat je dit model hebt? > http://www.divoza.com/collectie/paard/b ... rmers.html

Die dichte modellen zoals hierboven zijn dan fijner (vaak wel duurder).

jeweethetwel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-12 15:46

Correctie, de strijkklappen zijn van het merk eurostar