Ervaringen voorsingels of anatomische (banaan)singels

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Selena_aqua

Ervaringen voorsingels of anatomische (banaan)singels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-12 08:13

Al maanden zoek ik een geschikt dressuurzadel voor mij merrie.
Alle zadels die ik tot nu toe heb geprobeerd (en dat zijn er al heel wat) liggen op haar schoft, en kruipen helemaal in haar nek. Als ik dan naar een smallere boom gaan liggen ze er gewoon 'bovenop'.
Nu heb ik van een vriendin een zadel om te testen, en dit is het eerste zadel dat niet op haar schoft zakt! Jammer genoeg kruipt ie nog wel altijd naar voor waardoor hij op haar schouders ligt.
De zadelmaker is al meermaals geweest (niet met dit zadel) en zij zegt dat het aan de bojw van mij paard ligt. Ze is rondgeribt, maar gaat aan haar schoft steil naar beneden. De singel kruipt eigenlijk als ik rij tot vlak achter haar voorbenen, waardoor het zadel gewoon volgt.
Nu kwam in op internet en bokt wat info tegen over voorsingels en banaan singels, maar de meeste topics dateerde toch al van enkele jaren terug...

Dus daarom nog eens mijn vraag wat de ervaringen zijn :-)

Marjolijnvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 17:47

Hallo, misschien is een foto handig. Het kan zijn dat je paard een singelplaats heeft die naar voren ligt. Dit betekent dan dat de singel die plaats opzoekt en het zadel 'mee trekt'. Dus ligt het zadel op een gegeven moment te ver naar voren. Er is zeker een oplossing voor. Een voorsingel drukt erg op de schoft, een banaansingel kan helpen. Soms moeten de voorste singelstoten verplaatst worden, soms helpt dit alleen in combinatie met de banaansingel.
Succes.

Misschien handige site: http://www.zadelpasservicelibertad.nl