Boommaat

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Darley

Boommaat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-12 15:59

Hoi! Ik wil graag een nieuw zadel voor mijn pony kopen. Een dressuurzadel Olympique van inter hippique. Maar ik weet niet welke boommaat ik moet hebben. Mijn pony heeft een redelijk normale schoft. En is 1.47 hoog. Graag helpen. Groetjes XxFlossxX

MaNdiii

Re: Boommaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 16:00

Ik denk dan dat een zadelmaker het slimst is. Of een boommeter kopen en kijken, maar ik weet niet of dat zo betrouwbaar is. Een zadel kan naar mijn mening dan wel een goede boommaat hebben, maar alsnog niet goed liggen. Dus dan is het wel belangrijk dat er goed naar gekeken wordt.

simoneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 17:35

Dat is moeilijk te bepalen van achter de computer. Je moet natuurlijk niet alleen een goede boommaat hebben. Het lijkt me inderdaad slimmer om daar een zadelmaker naar te laten kijken. Hij kan je dan veel beter helpen omdat hij je pony kan zien en meteen kan kijken hoe het zadel verder ligt. Succes ermee!

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 18:25

Een boommeter heeft alleen zin om te kopen als je die van een bepaalt merk zadel koopt waarvan je ook een zadel wilt kopen. Boommaten zijn namelijk niet universeel, ieder merk gebruikt weer een andere standaard.
TS, ik zou er een zadelmaker bijhalen met een stapel zadels die gepast en geprobeerd kunnen worden. Zomaar lukraak een zadel kopen heeft weinig zin, de kans dat het echt past is zeer klein.
Succes met je zoektocht!

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 18:26

Je moet nooit zomaar een zadel kopen zonder kenner er bij te halen. Niemand op Bokt zou met deze informatie kunnen zeggen dat bijv. een medium boom goed gaat passen.
Inter Hippique staat niet echt goed bekend, als je een klein budget hebt kan je beter een betere tweedehands kopen.

Darley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-12 19:43

Dankjewel voor de hulp allemaal! Zal verder zoeken! En natuurlijk een zadelmaker !