Hoi allemaal.
Ik zal me eerst even voorstellen. Ik ben Katja inmiddels moeder van 2 kinderen en heb een heerlijk paard thuis staan.
Heeeel vroeger altijd paardgereden, ik heb toen een behoorlijk ongeluk gehad met het paard en mocht nooit meer op een paard. Op mijn 28e besloten weer te gaan rijden, begonnen op een manege, maar door mijn hoog zieligheidsgevoel voor de beestjes aldaar zelf een paard gekocht. Een Tinkertje (van 1.65 we noemen het ook wel een tanker) zo groen als gras. Een schat van beest. Als snel kwam mijn eerste kindje en de stap op het paard werd letterlijk en figuurlijk behoorlijk groot. Na de geboorte van mijn tweede leek mijn paard net een flatgebouw en heb ik er nooit meer op gedurfd.
Afgelopen weken tijdens de vakantie heeft de oppas van onze dierentuin de stoute schoenen maar eens aangetrokken en heeft het flatgebouw beklommen. Na 7 jaar onbereden geen stap verkeerd gedaan.
Je raadt het al ik ben naar aanleiding hiervan ook weer begonnen. Langzaamaan, eerst zadeltje erop: yes dat heb ik gedurft en na een week (met krukje) erop gestapt!!! en twee dagen later weer. Het ging hartstikke goed dus wie weet blijft het goed gaan.
Nu (pas) komt mijn vraag: ik heb het gevoel dat ik niet stevig in het zadel zit. Ik heb een Stubben dressuurzadel maar heb het gevoel iets stevigers te moeten (ik heb het gevoel dat ik er voorover af vlieg bij halt houden). Dit heeft natuurlijk vooral met mij te maken, maar kan momenteel alle hulp gebruiken als het om vertrouwen gaat.
Ik heb dus een tinker met een lage schoft maar niet zo breed als een reguliere tinker.
Heeft iemand TIPS voor mij.
bedankt voor het meedenken
Katja