Bontje voor ONDER het dekje.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Bontje voor ONDER het dekje.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 20:24

Hoi bokkers!

ik ben opzoek naar een bontje voor onder het dekje, of een heel dekje van bont, want je hebt vaak van die halve bontjes, maar daar moet dan weer een dekje onder... en dan (lijkt mij) is de functie van de wol op de paardenrug weg... dus wie heeft voor mij een (betaalbare!) oplossing? :)

groetjes!

FriesWytske

Re: Bontje voor ONDER het dekje.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 20:26

Even de zoekfunctie gebruiken. Zijn tig topics over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 20:32

@frieswietske ik heb even gezocht, maar kan niks bruikbaars vinden helaas, anders zou ik het niet openen.

sjouk_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 20:45

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 21:01

sjouk_L schreef:
Ik heb deze site gevonden: http://www.letty.nl/ruitersport/mattes-chabrak
Waarbij je bijvoorbeeld ook zoiets als de bovenste kan nemen, want die heeft geen bontrand, en dan een normaal shabrak er overheen. Dit heb ik ook een tijdje gedaan, dat gaat prima. Die andere dekjes zijn wel prijzig.

Of van de epplejeck deze:http://www.ej.nl/products/10000006/1330004/ZADELONDERLEGGER+CHRIST+BONT

maar hier moet je nog een dekje onder doen toch? die bedoel ik namelijk niet. het bont moet zeg maar op de paardenrug liggen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 21:04

Je kan ook zo een kleiner bontje gewoon zo op de paardenrug leggen hoor :)

In wezen zou je eigenlijk een zadel ook zonder dekje op de rug kunnen leggen. Het gebeurt alleen nooit, omdat mensen denken dat het slecht is voor de rug. dat is niet zo. Het is slecht voor het zadel, het zweet tast het leer namelijk aan. Maar voor de rug is het niet slecht, en je kan dus ook zonder problemen het bontje zo op de paardenrug leggen, en dan heeft de wol echt zijn functie wel. Je bontje blijft alleen minder schoon ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 21:05

hmm dat is ook nog een idee...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 21:06

Ik doe het altijd eigenlijk, met een dekje eronder vind ik het geheel te dik worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 21:09

en ik heb nog een kunststof zadel ook, dus dat kan makkelijk haha :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 21:11

Yamcha schreef:
Ik doe het altijd eigenlijk, met een dekje eronder vind ik het geheel te dik worden.

ja dat vind ik ook altijd een nadeel, vandaar dat ik zo'n hele wel handig vond, maar als zo'n halve ook kan zonder dekje, probeer ik dat eens, dankje!

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 21:13

Ik gebruik ook een halve zonder dekje. :) Is in principe voor het paard niet erg. :D

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 21:18

Het is niet toegestaan om te adverteren op het forum, daarom zijn er hier een aantal berichten verwijderd en gaat dit topic op slot.
Er kan een advertentie geplaatst worden op de BoktMarkt