Hallo ik heb een vraagje, hopelijk kunnen jullie mij helpen.
Ik heb eind vorig jaar een dunner western pad gekregen van een vriend en de laatste tijd valt het me op dat mijn paard 2 anders gekleurde plekken vertoont aan weerskanten van haar schoft. Er zijn nooit wondjes of schuurplekjes geweest maar er zijn wel steeds meer witte haren thv die plaats gekomen. Het zadel ligt goed, schuift niet, schoft blijft vrij, en ruggegraad is na het rijden droog en zweetplekken onder het zadel zijn mooi symmetrisch. Nu vraag ik me af of ik een nieuw zadel moet kopen dat beter past of dat ik terug met mijn veel dikker wollen pad moet rijden? Sinds enkele weken is het mij steeds meer beginnen opvallen dat die plekken er zijn . De ritten zijn sinds juli ook steeds langer en intensiever geworden zo'n 30 km. Het zadel wordt best strak aangesingeld, misschien ligt het daaraan?
Kunnen die plekken ook ontstaan door bv warmte verschil? Ze vertoont over haar hele lijf witte haren (stekelharigheid).
Vandaag ook wezen rijden maar met dikke pad; de plekken waren niet dikker na de rit. Na het rijden met dunnere pad heb ik nooit direct na afzadelen echt gekeken, zou ik nog eens met dat dunnere pad rijden om daarna te kijken of het daaraan ligt of niet?
Groetjes.
Laatst bijgewerkt door sjojo op 02-09-12 21:43, in het totaal 1 keer bewerkt