ik kan 2 prestige zadels van iemand overkopen een dressuur en een spring zadel wel met duidelijke gebruiks sporen, het type weet ze niet. Wat is een normale prijs per stuk? Ik weet dat het heel vaag is zo zonder model maar ik hoop dat jullie er iets mee kunnen... het is zoiets: http://www.google.nl/imgres?um=1&hl=nl& ... s:18,i:179
En hoe oud zijn de zadels? Zijn het vrij nieuwe zadels zit je toch rond de 1000 euro afhankelijk van het type.
Maar met wat oudere zadels met wat gebruikers sporen maar verder goede staat zul je gezien het merk toch gauw tussen de 400 en 700 zitten. Afhankelijk dus weer van het type wat de nieuwprijs en hoe oud ze nu zijn en de staat.
ze zijn al wat ouder en hebben duidelijke gebruikers sporen
Leen
Geplaatst: 31-08-12 19:15
Ik denk toch tussen de 400 en 1000 per stuk. Prestige kost meestal rond de 2000. Bijvoorbeeld de prestige top dressage is +- 2100. De modena is +-2000. Optimax is dan al rond de 3100. Je voorbeeld van het dressuurzadel kan ik niet bekijken.
Voor de springzadels is bijvoorbeeld de meredith +- 2800, de versailles daarin tegen is +-1600. Het zadel wat jij als voorbeeld geeft was +-1650, als de gebruikersporen echt heel zichtbaar zijn zou ik er maar een 600 euro voor geven, als er echt stukjes kapot zijn dan een 400 euro.
Dus +-400 voor met kleine reparaties nodig, +-600 voor met duidelijke gebruikerssporen en anders als ze er goed uitzien kan tot de 1000. Maar dat is niet het geval zeg je.
Edit: dit zou ik persoonlijk doen, maarja ik weet natuurlijk ook het type, staat ed. niet.
Tigra_
Geplaatst: 31-08-12 19:53
funnygirl1 schreef:
ze zijn al wat ouder en hebben duidelijke gebruikers sporen
Kun je aan de verkoper vragen welke types het zijn? Dan kun je zelf de nieuwprijs opzoeken zodat je een beter beeld hebt en een reëel bod kan doen.