Ik vroeg me af of er ook dikkere zooltjes voor in de stijgbeugel bestaan. Dit omdat mn linkervoet vaak uit de beugel raakt. Ik denk dat dit komt omdat mijn linkerbeen 2cm korter is. De beugel een gaatje korter is weer net teveel.
Weet iemand dit? Of misschien een andere oplossing?
mij is wijsgemaakt dat gaatjes 1 inch uit elkaar staan en dus een lengte verschil geeft van 2.54/2, dus 1.2cm.
probeer anders eens een zooltje in je laarzen
en er zit vast wel enkele mm verschil tussen verschillende beugelblokjes, maar of er effectief dikkere bestaan naast de schuine, geen idee
Evelienepien
Geplaatst: 31-08-12 11:11
Onder de zool van je rijlaars (die korter is) een dikkere zool laten maken door schoenmaker Dan heb je wel 2 verschillende zolen maar ja, daar merk je niets van aangezien je benen ongelijk zijn. Dus maw dan zijn je benen gelijk en heb je verder geen aanpassingen nodig
Angela
Geplaatst: 31-08-12 11:11
Is je been korter, of ben je je been tijdens het rijden gewoon aan het optrekken?
Een korter been had je wel geweten, dan had je al lang speciale schoenen gehad. Dikke kans dat je je heup schuin zet, met als resultaat dat je benen niet even lang LIJKEN te zijn. Dit zijn ze echter wel. Kwestie van goed les nemen, en je weet meteen wat je doet, waarom, en hoe het op te lossen
@ evelienepien. Bedankt voor de tip, dat kan ik wel eens proberen.
@ Angela, Mijn been is wel korter het is alleen heel laat ontdekt en dinsdag moet ik hiervoor naar de orthopeed. Ik heb ook een scoliose in mn rug. Ik heb voorheen wel les gehad en toen kreeg ik de tip dat ik erop moet letten dat ik genoeg druk op beide beugels zet maar dan ga ik juist scheef zitten.
GamblersCup
Geplaatst: 31-08-12 12:07
Ze hebben die dunne en ook van die "aflopende" rubbertjes voor in de beugels. Om je tenen meer naar binnen te houden denk ik. Probeer daar anders eentje van uit!
Hier hetzelfde probleem, sommige beugelriemen doe ik een slag in, andere een gaatje korter. En ja, ik loop ook ietwat scheef
Kentaro
Geplaatst: 31-08-12 12:11
Inderdaad, van die schuine beugelblokjes zouden kunnen helpen! (ik heb ze nog wel liggen als je ze wilt hebben, je mag ze zo afhalen of tegen verzendkosten!)