Ik heb sinds een jaar mijn paard mark, we zijn hard aan het trainen om volgend jaar waarschijnlijk een b - wedstrijd te gaan starten. Maar nu loop ik met rijden tegen een probleem aan, eigenlijk al een heel jaar. In stap is meneer ontspannen en gaat hij stofzuigen, met zijn neus over de grond dus. Maar zodra ik aan ga draven is heel de ontspanning weg, duikt meneer met zijn hoofd de lucht in en drukt zijn rug weg. Iets meer druk op de teugels heeft geen zin, en de druk helemaal weg ook niet. Hij vind altijd de uitweg naar boven. ( Ik heb les maar ben opzoek naar iets anders omdat dit niet helemaal werkt voor Mark en mij.) Nu heb ik hem een paar keer gelongeerd aan het elastiek, en hier liep hij goed om. kwam mooi ontspannen in de draf en liep over zijn rug heen. Nu vroeg ik me af, of ik ook kan rijden met het elastiek, of dat er nog na of voordelen zijn, en waar ik op moet letten.
Even voor de duidelijkheid: Het gaat me er dus niet om, dat hij in de perfecte houding moet lopen, maar ik zoek voor hem de manier dat hij ontspannen is en zo goed mogelijk zijn lichaam gebruikt.
Graag een reactie met onderbouwend informatie!
Alvast bedankt!