Help! Welke singel bij barebackpad FRA?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Maiska

Help! Welke singel bij barebackpad FRA?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-12 15:20

Dag allemaal,

Ik heb de zoekfunctie, google en divoza en epplejeck afgezocht, maar mijn antwoord nog niet kunnen vinden.
Ik wil graag een nieuwe barebackpad voor mijn paard kopen, de FRA Dardo of Markus. Nu zie ik dat er twee singelstoten aanzitten, maar ze worden zonder singels geleverd. Kan ik hier mijn dressuur singel voor gebruiken? Hoe doen jullie dit?
Als ik er een speciale singel bij moet hebben, waar zijn die te koop? Ik heb wel speciale spring en dressuur singels van FRA gezien, maar zijn die niet gewoon voor zadels of ook hiervoor te gebruiken? Alvast bedankt :)

ikke_draver

Re: Help! Welke singel bij barebackpad FRA?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 16:03

aan de BBpads kunnen alle singels die 2 gespen hebben.
als ze maar lang genoeg zijn.

ik had zelf de bareback pad markus ( die vierkante blauwe) en daar had ik een gewone singel aan van me zadel

Maiska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-12 17:40

Dankjewel! Aan de hand van fotos van mensen die de pad gebruikten vermoedde ik al zoiets :) Hoef dus gelukkig niet ook nog eens een dure singel aan te schaffen :)

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 21:28

Ik heb een BBP van FRA (Free) en gebruik daar gewoon een neopreen dressuursingel. Op de een of andere manier passen de stoten niet door al mijn singels, ik geloof dat deze stoten net iets breder zijn dan van een standaard dressuurzadel. Maar goed, dat is bij de Free, ik weet niet hoe het bij de andere pads is.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 21:31

Stalgenootje rijdt met haar BBP met mijn neopreen dressuursingel er aan. Die is net wat korter dan de hare en zit daardoor netter.

Maar je hoeft inderdaad geen speciale singel te kopen.

Maiska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-12 09:59

Dankjulliewel :) Ik heb de bbp gekocht (Markus van FRA) en heb er een kleine dressuursingel aangedaan, gaat prima!
Hier mag een slotje op als de mods dat handig vinden :)