wat voor zadel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

joyca

wat voor zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-12 20:26

heb nu een beauty veelzijdigheid liggen op brede tinker,maar zadel is echt niet goed meer scheef en harde kussens, gescheurd end..
waar kan ik een (goedkoop) ik heb weinig geld te besteden, goed tinker zadel uithalen,

het is niet mijn paard, maar gun hem wel een goed zadel, ik ben degene die er op rijd

wat zijn niet te dure degelijke zadels die op een tinker passen, 18 inch met brede boom

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 21:47

Je zou eens kunnen kijken naar tweedehands zadels de gok zelf nemen en hopen op een goede deal en goed passend zadel of meer zekerheid en iets duurder en een zadelmaker laten komen met tweedehands zadels.

boottjv

Re: wat voor zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 12:45

als je een zadel tweedehands gaat kopen, zou ik proberen te zoeken naar eentje die daarvoor ook op een tinker lag, met natuurlijk een beetje dezelfde bouw als jouw bijrijdpaard.
dan is de kans vast groter dat ie goed ligt!

Caro1964

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 15:43

Kijk uit met tweedehands zadels, die kunnen o.a. getordeerd zijn = scheef getrokken door het zonder krukje opstappen. Een scheef zadel belast je paard ook scheef, met alle gevolgen van dien.

Thorowgood en Kent & Masters cob-type zadels doen het heel goed op dit type paard; je vindt ze alleen niet veel tweedehands.
18" lijkt me lang voor een Tinker; het zadel mag nooit voorbij de 18e borstwervel komen en moet qua boompunt 3 vingers achter het schouderblad liggen.

Succes!

joyca

Re: wat voor zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-12 20:25

ik weet dat het heel lastig is, om een goed passend zadel te vinden, maar voor mijn eigen heb ik 18 inch nodig, en wil ook de tijd nemen om een tweedehands goed te vinden,