Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
en een paard met exceemdeken? die heeft 'm 24/7 op dus dat moet wel goed gaan! en dat gaat goed geloof me
Britt_Mara schreef:wat een onzin van die bilkoorden die in de benen verstrikt raken
Dan kan het gebeuren dat je je paard vind met een been wat al een paar uur omhoog klem zit in een bilkoord. Ik heb altijd alleen een staartriempje bij mijn dekens en die blijven prima liggen.aerdenhout1 schreef:Als je je bilkoorden nodig hebt om het dek op zijn plaats te houden, dan past je dek niet goed! Ik haal bij al de paarden de bilkoorden eraf omdat ik het levensgevaarlijk vind als ze met de achterbenen in de koorden komen als ze opstaan. Een dek dat gaat schuiven en dus de koorden nodig heeft om recht te blijven liggen, snijd altijd in de liezen van het paard, of je ze nu kruizelings of recht vast maakt. Een buiten dek vind ik een ander verhaal omdat ze daar wel eens uit hun dak gaan en een loshangend dek dan weer gevaarlijk is.
Britt_Mara schreef:wat een onzin van die bilkoorden die in de benen verstrikt raken

Marietje_007 schreef:@ Fransje23, bij mijn winterdekens heb ik dat ook. Maar ik heb nu een regendeken, en die is natuurlijk een stuk lichter, dus ik dacht zou dat wel alleen kunnen met een staartriem (niet dat die opwaait oid) en waarom maken ze dan dekens met bilkoorden als die niet 100% veilig zijn.
). paard ligt er elke dag mee, als jij ze op de goede hoogte vast maakt gebeurt er niks.
Luz_ElenaE schreef:echt nooit ontdekt ook bij de amigo dekens? of bedoel je die riem die vrij laag hangt waar de staart doorheen moet. Wel heb ik ooit een hele aparte winterdeken gekocht merkloos voor 25 euro super kwaliteit, maargoed die had gewone riemen op de borst alleen moest je die met een klip vastmaken super handig vind ik dan normale kruissingels en bilkoorden en dan echt heel raar nog nooit gezien zat er bij de staartaanzet nog een staartriem. hele klus om dat ding om te krijgen maar hij blijft wel super liggen en de pasvorm is ook geweldig voor dit paard (de andere had een kapotte schoft en vreselijke schuurplekken)