halster trouble, welke maat / merk ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

connectant

halster trouble, welke maat / merk ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-12 12:19

Hoi allemaal,
ik heb een lastige vraag. Mijn haflinger heeft in principe een cobmaat halster nodig door haar grote kaak. Maar ze heeft dan weer een heel smal neusje. Ik koop altijd ruim verstelbare halster wat er toe leid dat de kaak op de ruimste stand staat en de neus op de strakste en dan eigenlijk nog vrij ruim is. Tot nu toe passen de Scapa halsters het beste.
Wie heeft er een tip voor deze vreemde hoofdmaat ? bijvoorbeeld een aanrader qua merk ?

Lianne97

Re: halster trouble, welke maat / merk ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 12:21

mijn halflinger heeft een eskadron om zit heel mooi.;)
elfje72 heeft leuke halsters.:)

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: halster trouble, welke maat / merk ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 12:41

Scapa past je pony dus goed, daar kun je dan naar gaan kijken. Daarnaast had BR halsters die op verschillende plekken te verstellen zijn. Is wel van 2 jaar geleden, weet niet hoe de nieuwe lijn van BR is. Daarnaast kan het helpen om gewoon naar de ruitersportzaak te gaan en daar te kijken welke halsters op verschillende plekken te verstellen zijn.

connectant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-12 12:58

C_arola schreef:
Scapa past je pony dus goed, daar kun je dan naar gaan kijken. Daarnaast had BR halsters die op verschillende plekken te verstellen zijn. Is wel van 2 jaar geleden, weet niet hoe de nieuwe lijn van BR is. Daarnaast kan het helpen om gewoon naar de ruitersportzaak te gaan en daar te kijken welke halsters op verschillende plekken te verstellen zijn.

klopt, maar dat verstellen geeft dus een heel lang "uiteinde" bij de neus, dus ik wil liever een halster wat krap op de neus valt. Dat uiteinde wordt namelijk erg vies in de wei en ik vind het een risico om aan te blijven hangen. Bovendien moeten de paarden 24 uur (ook op stal ) halsters aan ivm buiten en binnen zetten