zadels saint lourdes of delgrange??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

g_b_

zadels saint lourdes of delgrange??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-12 16:35

ik ben op zoek naar een nieuw springzadel en vroeg me af of jullie ervaringen hebben met een van deze 2 merken?
zitten ze goed? prijs/kwaliteit?

en ik ben ook op zoek naar een hoofdstel zonder keelriem maar ik vind ze nergens! :( weten jullie mss waar ze te verkrijgen zijn?? :D

anjaenrene

Re: zadels saint lourdes of delgrange??

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 16:50

Saint lourdes via mr ed in maasland. Ik heb een saint lourdes dressuurzadel gehad. Lekker zacht leer maar stevig. Goede prijs/kwaliteit verhouding!

Vickz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 20:48

ik heb de saint lourdes en mijn vriend had 1 van bruno delgrange (die jammer genoeg na een zware val met paard op 2 plaatsen gebroken is nu) alletwee zeer fijne zadels! alleen is de delgrange veel duurder (denk rond de 3000€) en voor mijn saint lourdes heb ik 1350€ betaald. We wouden 1st de delgrange nog laten repareren (is al een oud zadel) omdat het zo een fijn zadel is maar we moesten hem naar frankrijk sturen en het ging meer dan 1000€ kosten. Vandaar toch maar een nieuw zadel gekocht

g_b_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-12 20:53

dan zal het toch nog even sparen worden als ik de delgrange neem :D haha!

Vickz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 20:53

ja ze zijn erg duur, misschien een 2dehands zoeken?

stupid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 11:08

Saint Lourdes krijgt een nieuwe naam Sellier Liberté.

Eigenaar van de merken Saint Lourdes als ook Sellier Liberté is QAdvance
QAdvance bracht voorheen in europa Saint Lourdes op de markt maar door de vaak slechte kwaliteit van geleverde producten (die niet naar de klanten werden gestuurd) en langer levertijden heeft QAdvance besloten om niet meer bij de gelijknamige fabriek Saint Lourdes in Argentinie te produceren maar eigen productie op te starten waar hoogwaardige materialen gebruikt worden.
Het trade mark van beide merken is ons eigendom dus Saint Lourdes zal vanaf nu van de markt verdwijnen.

Tevens is besloten om de toch wel katholieke naam Saint Lourdes te vervangen door Sellier Liberté
Er zijn vele nieuw modellen ontworpen van hoge kwaliteit en gebouwd voor meer rijgenot.

www.sellierliberte.com of www.qadvance.com

mohica

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 18:41

Delgrange is echt een super merk!! 2e hands zijn ze te vinden... MAAR :p Ik denk heel zeldzaam in Nederland en België. In Frankrijk zul je veel meer succes hebben om ze 2e hands te vinden, maar zelf 2ehands kosten deze heel duur of goed zoeken :)
Eve een linkje van een Frans forum ( met Bruno Delgrange zaldels die te koop staan):
http://www.chevalannonce.com/vente-selles.php

Ik vindt op deze site de prijzen nog best meevallen

Okky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 18:45

ik heb een saint lourdes, een geweldig zadel, brede zit, en extra naar voren gebouwd, wat vooral met mijn lange benen erg fijn is! Het model wat ik heb is alleen niet meer op de markt. maar ik vind, de 1350 € die ik er 4 jaar geleden voor betaald heb, het erg waard!
ook heb ik een 'jachthoofdstel' zonder keelriem. ik heb hem laatst gekocht op concours in een wit busje haha. maar volgensmij is hij van dyonn, alleen kan je hem nergens via internet kopen? kijk anders even bij js-horsetack