Ik heb dit jaar veel te voorduren gehad met zadels.. uiteindenlijk een nieuwe Massimo gekocht via zadelpasser en wil vervolgens de kussens door ander zadelmaker laten aanpassen die zich rotschrikt dat ik met een 18 inch zadel rijd. Veelste lang blijkt.
Ik een nieuwe KN Allegro gekocht, 17,5 inch. Pas ik nog wel in en zal goed liggen. Had ik in de tussentijd tot ik het zadel kreeg ook op KN Allegro gereden van mijn instructrice. Hij liep er goed onder en kon weer dressuur oppakken!
Deze week; paard heeft laatste tijd last met aansingelen terwijl hij er normaal niet naar omkeek. Masseur langs laten komen die gelijk het hele lichaam doet en gelijk even gekeken met zadel op.. hele duidelijke uitleg en daaruit zie ik zelf dat dit zadel eigenlijk ook niet goed ligt! Nog net te lang! Ik leg hem daardoor onbewust naar voren waardoor hij bij zijn schouders problemen krijgt, maar wat als je hem naar achter legt op de ' juiste plek' - dan ligt hij een stuk over zijn laatste rib heen.
Uiteindelijk zal ik daar dus toch problemen mee gaan krijgen. Instructrice vind hem nu goed lopen dis vind een nieuw zadel niet nodig, weet dat ik al veel zadels heb geprobeert en dit de beste was en denkt als ik voor een nog korter zadel ga de druk op een te klein gebied van de rug komt te zitten.
Masseur raad mij absoluut een WoW zadel aan! Uitleg leek mij heel logisch en het leek de perfecte oplossing! Vooral omdat hij in zijn spieren enorm verschilt per week en de ervaringen doe zij erbij heeft! ( met de juiste fitter ).
Mijn instructrice is er niet mee eens aangezien de vele ook negatieve ervaringen met WoW. En zie dan zo een nieuw zadel maar weer is kwijt te raken. Gaan weer duizenden inzitten en heb dit jaar veel verlies gedraait met zadels helaas.. Maar wil toch het beste voor mijn paard.
Wie kan mij raad geven? Ik twijfel nu te erg om die stap na WoW toch te nemen, ik was er namelijk maanden geleden ook helemaal vanaf gepraat door negatieve reacties over drukplekken en de werking met lucht.