Hierdoor is ze extra gevoelig en dit resulteerde dus afgelopen winter in een kale borst maar zo erg dat je zag dat de huid roze/rood werd.
Ten eerste lijkt het me niet comfortabel voor de pony en deze pony loopt voor de wagen en kon dus afgelopen winter niet voor de wagen.
Aangezien het borsttuig op deze plek zit, werd het alleen maar erger.
Ik heb afgelopen winter verschillende dekens geprobeerd, maar het leek niet veel te helpen.
Ik krijg de tip een halve halsdeken te kopen het liefst eentje waar de sluiting van de borst hoog bij de hals zit.
Of een hele halsdeken, maar verliest mijn pony dan niet haar mooie lange manen?
Ik vind het zo lastig... ze moet geschoren worden anders is ze niet vooruit te branden swinters, maar ja welke deken is dan juist.
Ik hoop dat er bokkers zijn geweest met hetzelfde probleem en die mij advies kunnen geven.
Het liefst betaal ik geen honderden euro`s voor een deken, maar als het niet anders kan en dit dan gegarandeerd goed blijft zitten heb ik het er natuurlijk wel voor over.
De pony zitten op dekenmaat 135/145.
Afgelopen winter had ze meestal 2 dekens om een onderdeken + regendeken omgehad (dit schuurde)
Een borstbeschermer, maakte het ook niet beter.
Alleen een regendeken of outdoordeken schuurde ook wel minder.
Ik denk dus dat ik het beste het op een deken moet houden voor haar. En dan 2 verschillende diktes

Wie o wie heeft er advies voor mij ?