Iemand ervaring met deze seatsavers?

Moderators: C_arola, Dyonne, Apple, Coby, petraaken

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Kayleigh__

Iemand ervaring met deze seatsavers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-12 07:48

Heb een tijdje een heel goedkoop bontje op mn zadel gehad, maar deze begint het toch een beetje te begeven. Ook heeft ie neiging tot glijden. Heb 'm er deze week eens afgehaald, en mijn zadel zit meteen weer glad en hard. Wil nu dus een nieuwe seatsaver, maar welke?
Ik wil sowieso bont, kleur maakt niet zoveel uit.
Nu heb ik wat gezien op internet en ben wel benieuwd naar ervaringen. Deze prijzen liggen aardig bij elkaar, dus welke is nu van betere kwaliteit?
Belangrijkste is dat ie niet schuift en ook goed bevestigd kan worden. En dat het zomers niet zo zweet.

Kerbl: http://www.agradi.nl/dierbenodigdheden/ ... 4064082/46

HH: http://www.agradi.nl/dierbenodigdheden/ ... 001177/162

Pfiff: http://www.agradi.nl/dierbenodigdheden/ ... 1034405/46

Br: http://www.agradi.nl/dierbenodigdheden/ ... 1055834/46

Ik heb de neiging om gewoon de goedkoopste te nemen, maar wil toch eerst weten wat jullie ervaringen zijn.

hotchocolat

Re: Iemand ervaring met deze seatsavers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 07:53

Ik heb geloof ik die van HH
Ik zal zo eens kijken

ikke_draver

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 21:42

ik heb zelf 1 van HH gehad.

Een paard draaft met zijn longen, houdt vol met zijn hart maar...
wint met zijn karakter ......

kleinvosje
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 21:45

Die van Pfiff vooral, maar ook die van Br, lijken een beetje vormeloos op het zadel te liggen. Ik zou die van HH kiezen, omdat die ook onder de zadelrokjes heen gaat met een elastiek.

Een schip dat aan de horizon verdwijnt is niet weg, je ziet het alleen niet meer...

Jackytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 21:49

Ik heb een zwarte, denk dat die van HKM was. Had deze overgekocht van een meisje. Zat een gaatje in, maar is verder nooit opengescheurd terwijl ik 'm nu toch al meer dan een jaar heb. De mijne past perfect op mijn zadel, alleen vind ik hem nu niet zo goed meer werken, aangezien hij nu nogal plat is en mijn kont na een lange rit toch echt open licht ;(

~ Gypsy gold doesn't chink or glitter, it gleams in the sun and neighs in the dark. Love my Tinkers
INKY • ORIS •ACKY •OHRA

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-12 10:52

Heb even gekeken naar die van HKM, die vind ik toch wel vrij prijzig. En vaak vind ik HH en HKM niet heel veel verschillen qua kwaliteit.

Vind het van foto's altijd vrij lastig te zien of iets fijn ligt op een zadel, Kleinvosje. Maar de bevestiging van HH is inderdaad een groot pluspunt. Zo te zien is de onderkant ook niet zo glad. Dat is bij die van mij nu wel, en dan glijd nogal.

bedankt voor het meedenken iig.

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 11:41

Ik heb die van HH, vind 'm erg fijn! Sluit mooi aan op m'n zadel en schuift niet tijdens het rijden, en het wol droogt snel na een regenbui dus blijft niet dagenlang door en door nat :).
Overigens gaat na een tijdje de plek waar je zit wel plat maar zit er niet minder door bij de van mij :).

[o]

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-12 11:55

Fijn om te horen dat ie niet glijd.
Dat het wol platter word, is niet zo erg. Het gaat er bij mij meer om dat het zadel niet zo achterlijk glad zit zoals zonder seatsaver. Zonder seatsaver glijdt ik achter de beweging van paardlief aan. En het zit veel zachter en fijner. En goedkoper dan mijn rijbroeken vervangen voor rijbroeken met leren zitvlak. En een gripstick vind ik te veel gedoe.
Vandaar dat ik ook eerst een goedkope van een tientje geprobeerd heb. Nu wil ik wel iets betere kwaliteit.

Jackytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 12:04

Die van HKM was idd duur om te kopen, ik heb er 30euro voor betaald toen ik het over kocht van het meisje. Ik vind 'm wel erg goed. Even een foto;
Afbeelding

~ Gypsy gold doesn't chink or glitter, it gleams in the sun and neighs in the dark. Love my Tinkers
INKY • ORIS •ACKY •OHRA

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie