Tigra_ schreef:Ik vindt een dressuurzadel veel fijner dan een vzh zadel. Ik rijdt gewoon recreatief dus vooral basiswerk maar maar zit is beter op een dressuurzadel dan vzh zadel, het zit lekkerder ik heb mijn beugels altijd vrij lang en dat vindt ik met een vzh zadel minder fijn, kan beter ontspannen.
Voor mijn eigen paard heb ik een wintec 500 dressuur, heerlijk zadel moet ik zeggen. Maar een ander paard heeft een kieffer Wien is al een wat ouder zadel maar daar zit ik helemaal lekker op. Geweldig zadel, niet te veel wrong daar houdt ik dan weer niet van. Verder weer ik zou gauw de merken niet waar ik allemaal opgereden heb. Hulsebos zadel lijkt me ook wel lekkere zadels maar nog nooit opgezeten. Ik zou eens langs een ruitersport rijden waar ze wat zadel hebben en waar je op mag zitten even het gevoel en verschil voelen. Dan kun je zelf een beetje selectie maken wat jij fijn vindt en dan kun je kijken wat er goed ligt op je paard en dan kijken of het ook nog zo lekker zit.
Fijne omschrijving, dankjewel!
Ik heb soms ook moeite met de ontspanning in het zadel, zet te veel spanning op m´n benen met het gevolg dat ze naar voren gaan steken.
Heb het idee dat het bij een dressuurzadel beter zal gaan, ook omdat je de beugels net iets langer kunt doen en het is natuurlijk een heel ander zadel.
Ben zeer benieuwd, ik ga de winkels af in de buurt en kijk en vergelijk
Bedankt voor je duidelijke uitleg