Gisteren ben ik in love geraakt met een zadel.. Met name een Zaldi Bereber (endurance), ik vond de zitting geweldig zacht en het uitzicht van het zadel was nog erg mooi ook! Mijn doel is om er voornamelijk buitenritten mee te rijden, die soms toch wel eens een kleine 20km zijn
Daarom staat comfort dus op de eerste plaats en leek dit zadel erg geschikt! Het enige probleem is dat het met lange singelstoten en dus ik een dressuursingel moet kopen (Geen groot drama, maar had net een nieuwe singel
) ook moet je de stijgbeugels onder de zweetbladen bevestigen, ik vrees dus dat mijn beugels er misschien maar nét onder komen en dat nogal vervelend moet rijden. Dit is ook de rede dat ik zat te twijfelen aan de Zaldi Country, maar die is toch al enkele honderden euro's duurder.
Nu zag ik iemand met een corrector pad onder een Zaldi, die ook gewoon kussens had en een boom. Kan je met een Zaldi niet met een gewoon dekje rijden? Zo niet, waarom is het dan nodig om met een corrector pad te rijden? (Ik snap dat het bij barefoot nodig is mits er geen boom is, maar die hebben de Zaldi zadels gewoon wel.. vandaar de vraag)
Edit;
Zaldi Bereber

Zaldi Country

(al is springen met een knop bv niet aan te raden).