Hoe kan zo'n touwtje zo'n sterk paard houden bij jullie?!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nordsvensk

Berichten: 4166
Geregistreerd: 16-06-10
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 22:53

Mijn dame heeft er ook al verschillende vernield. Nu zit er een andere haak aan, die trekt ze niet kapot.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Re: Hoe kan zo'n touwtje zo'n sterk paard houden bij jullie?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 00:49

niet vastbinden maar leren los te blijven staan.
Kunnen ze los staan dan kun je ze ook vastbinden.

onze hond rent ook dwars door een longeerlijn, ergens breken ze dan.

eline_di

Berichten: 3899
Geregistreerd: 12-02-06
Woonplaats: Rietmolen (Gelderland)

Re: Hoe kan zo'n touwtje zo'n sterk paard houden bij jullie?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 01:15

Musketonhaak knapt vrij snel, paniekhaak gaat soms los als het niet moet en een karabijnhaak knapt eigenlijk nooit.

romiley_xxx
Berichten: 223
Geregistreerd: 22-02-11
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 20:24

Ik denk dat het juist heel goed is dat als je paard écht gaat hangen dat alles dan klapt. Ik denk persoonlijk dat als alles heel zou blijven je alleen maar iets aan het paard kapot gaat trekken. Ik zou het met afspuiten gewoon weer langzaam opbouwen. Gewoon eerst iemand die hem vasthoud als jij spuit, dan zet je hem een keertje vast met iemand die erbij staat en de achterkant van het touw vasthoud etc. Misschien moet hij gewoon weer vertrouwen krijgen in het vaststaan. Als je nou merkt dat het geen angst is maar gewoon verveling wordt ik meestal wel een beetje pissed. Dat heeft mijn pony dan ook gauw genoeg door en dan is hij er zo klaar mee. Ik weet niet precies hoe het geval bij jou is?
Ik hoop dat je hier wat aan hebt, succes !

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: Hoe kan zo'n touwtje zo'n sterk paard houden bij jullie?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 09:05

Mijne ging op de lijn staan en deed zijn hoofd wat omhoog en toen knapte hij ook al. Maar als jou paard afspuiten een beetje eng vind laat hem dan gewoon los staan, of laat het touw gewoon los.

pietiedecy
Berichten: 946
Geregistreerd: 26-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 21:32

Koper schreef:
pietiedecy schreef:
bij ons knappen er ook geregeld knippen, paarden schrikken en gaan direct omhoog/achteruit, daar gaat je touw... maar we hebben nu kettingen waar we de paarden aan vastzette op de poetsplaats, dat is wel ideaal! gaat niet stuk :)

De ketting niet nee...


maar halsters wel.. gelukkig leren ze het wel heel snel af als het 1 keer gebeurt!

birte
Berichten: 2102
Geregistreerd: 24-08-09
Woonplaats: Broekland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 14:47

mijn paard trekt altijd alles kapot als die de kans krijgt, thuis kan ze prima aan de ketting staan, maar op vreemt terrein moet ze altijd even testen of ze wel echt vast staat, met gevolg dat ze alles kapot trekt, dus dacht mijn pa nu zal ik je krijgen, zo´n koeien halsband omgedaan met daardaan een ketting en die ketting aan de boom vastgemaakt, ze kreeg het niet kapot maar opgeven deed ze ook niet(lag op het laatst gewoon op de rug)

als oplossing heb ik haar nu geleerd om gewoon los te staan, ik kan haar in mijn 1 tje opzadelen/afzadelen beschermers om en af (ook achter) deken op of af, en afspuiten als het nodig is.

laatst vroeg iemand aan mij of ze het hangen had afgeleerd, toen zij ik: geen idee, ik zet haar gewoon niet meer vast

Jippyhorse

Berichten: 1037
Geregistreerd: 08-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 20:17

Die van mij staat altijd vast aan kettingen, dus die gaan nooit kapot maar ze heeft in 5 maanden tijd al wel 4 keer haar halster kapot getrokken.