Belle_Boef, ik heb een rossner lakhoofdstel, waar ik enorm gek op ben. Naar mijn weten is dit hoofdstel alleen met de aansnoerneusriem te koop. En een losse neusriem met lak, die zijn (naar mijn weten) vrij prijzig. (30 euro meende ik gisteren te hebben gezien)
Een zadelmaker/tuigmaker kan toch wel een 'simpel' stukje leer aan m'n hoofdstel zetten voor minder dan 30 euro?
Ik denk dat het meer werk is dan je denkt! En dan moet het ook nog netjes worden. Voor dat je er aan begint oid zou ik zeker eerst na vragen wat het kost.
Je kunt m toch ook minder strak vast maken? Of vindt hij t dan nog steeds vervelend?
EngeltjeS
Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-12 07:59
Natasja, de neusriem zit al vrij los. Ik was gewoon nieuwschierig naar ervaringen.
Alice, ga ik zeker doen
Ayla
Geplaatst: 19-08-12 21:51
Evt een 'tussenstukje' kopen met bont erop? naar mijn idee is er niet veel verschil tussen een normale sluiting en zo'n dubbele met zo'n tussenstukje, maar dat maakt natuurlijk niet uit.
ik denk dat het vrij simpel is voor een goede ouderwetse schoenmaker of tuigbewerker ,en als het meezit kan dit zelfs gedaan worden met het leer wat er nu aan zit ... zou gewoon even ene tuigebewerker/zadelmaker mailen, of even langs een goede schoenmaker gaan