Iemand ervaring met dit halster?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lisa000

Iemand ervaring met dit halster?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-12 10:55

Heeft iemand ervaring met dit halster: http://www.horseshopinternational.nl/in ... -luxe.html want ik wil namelijk zo eentje gaan kopen voor mijn verzorgpony maar dan wordt de maat een probleem, ik moet tussen shetlander en pony in hebben! Zou een verstelbaar veulenhalster werken?

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 10:57

lisa000 schreef:
Heeft iemand ervaring met dit halster: http://www.horseshopinternational.nl/in ... -luxe.html want ik wil namelijk zo eentje gaan kopen voor mijn verzorgpony maar dan wordt de maat een probleem, ik moet tussen shetlander en pony in hebben! Zou een verstelbaar veulenhalster werken?

Ik heb geen ervaring met dit halster,
Heb wel iets soortgelijks.

Veulenhalster is waarschijnlijk te klein, ik zou voor een pony kijken die je goed kunt verstellen :j

Ragenbol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 11:10

Een pony halster is vaak ruim verstelbaar zodat je er bijna een shetlandhalster van kan maken, dus ik zou hiervoor kiezen. Net als dat cob en full vaak in elkaar overloopt (cob op zijn lost, full op zijn strakst, vaak kan een paard dan beide maten dragen)
Een veulenhalster is juist kleiner en niet tussen shetlander en pony in, dus dat zal ik zeker niet doen!
Verder geen ervaring met het halster zelf.

Ragenbol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 11:10

Ragenbol schreef:
Een pony halster is vaak ruim verstelbaar zodat je er bijna een shetlandhalster van kan maken, dus ik zou hiervoor kiezen. Net als dat cob en full vaak in elkaar overloopt (cob op zijn lost, full op zijn strakst, vaak kan een paard dan beide maten dragen)
Een veulenhalster is juist kleiner en niet tussen shetlander en pony in, dus dat zal ik zeker niet doen!
Verder geen ervaring met het halster zelf.

Dat een paard vaak cob en full past daar bedoel ik dus mee als het paard net als jouw pony tussen 2 maten in zit ;)

lisa000

Re: Iemand ervaring met dit halster?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-12 11:15

het zit meer in de lengte van de neusriem en het kopstuk.

Renajj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 13:54

Ik heb die alleen dan in het zwart met grijs bontje. Bij ons in de buurt zit een paardenwinkel, en daar hadden ze gewoon een shetlander maat. En die paste prima. :)

lisa000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-12 14:22

IK ben niet bij welkoop geweest en een mooi paars geruit halstertje gekocht voor 6,50. In een verstelbare Pony maat. Kan dit werken? Want ze is een grote shet, namelijk 1.01 schofthoogte.

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 21:14

schoft hoogte heeft er niks mee te maken. maar de grote van het hoofd

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 21:16

Ik zou een pony maat kopen en dan een halster die je op 2 punten kunt verstellen. en dat dan bij allebei op ze kleinst zetten en dan moet het passen :)

lisa000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-12 20:31

ik zei ik ben niet bij welkoop geweest maar ik bedoelde ik ben net naar welkoop geweest... dat halster kun je alleen bij het kopstuk verstellen.

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 20:48

Ja zo een heb ik er voor mn shet maat pony

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 20:54

Passend halster pakken en opmeten. (Web)winkel wil best even voor je meten als ze daarmee product kunnen verkopen.

maritmistppc

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 14:15

Lisa000 Ik heb ook dat geruite paarse halster.
Voor mijn lievelingspony uit ponyparkcity(ponyparkslagharen)
Ik heb em nog niet gepast, maar ik denk dat het neusstukje te groot is bij de shet die ik beodle....

desi_urly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 14:26

ik heb dat halster ook voor mn pony , valt ietsjes groot uit , en kan je bij het kopstuk en neusding verstellen :)
edit : ik heb dit halster ook bij deze webshop besteld en het duurde superlang voordat ie' eindelijk binnen is omdat ze m' niet op voorraad hadden , heb dit trouwens al vaker meegemaakt bij deze webshop dus bestel hier niksmeer.