Zo'n gewone witte koord singel zette ik vroeger gewoon een tijdje in een emmer heet water met bleek erin. Daarna goed naspoelen en de gespen even een beetje olie geven...
Rachelle_DL
Geplaatst: 18-08-12 19:14
Ik was mijn singels altijd met de hand. Ik wist niet dat je ze in de wasmachine kon gooien?
Ik doe ze altijd in een badje biotex daarna goed uitspoelen. In de wasmachine lijkt me voor de machine niet zo heel goed idee?
Misty12
Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.
Geplaatst: 21-08-12 20:35
dan moet je washandjes om de gespen maken met bijv een elastiekje. Dan gaat het wel goed en maakt het niet zo'n herrie als de gespen door je machine ratelen. Beter voor je wasmachine. Ik was die dingen meestal op 30 of 40 graden. Zeker niet warmer.
barrymuis
Geplaatst: 21-08-12 20:45
Gewoon op 40 graden in de wasmachine met een goed wasmiddel. Je kunt hem van te voren ook wat laten weken in biotex of vanich white (als je dat zo schrijft). Dan in de wasmachine op 40 graden. Ik doe er wel altijd een oude kussensloop omheen en dan bind ik die dicht met een elastiek of klembandje. 1) Dan maakt het ook niet zo'n herrie en je was machine wordt niet beschadigt door de gespen. 2) De haren die er dan uit komen blijven in de kussensloop en dat is wel zo prettig als je daarna je kleren weer wil wassen. En die oude koord singels zoals al eerder gezegt in wat warm bleek/gloor water laten weken en dan gewoon het zelfde in de wasmachine met een kussensloop dan is die goed uitgespoeld en fris.
Ik gooi de singel in een waszak of kussensloop om de wasmachine te beschermen en dan op 30 graden zonder centrifugeren (of met lage toeren). Geen wasverzachter gebruiken! Dan neemt de singel niets meer op namelijk en kan te glad worden.