Kan ik met halster en halstertouw rijden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lisa000

Kan ik met halster en halstertouw rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-12 23:40

Ben wel benieuwd... Bij de stal waar mijn verzorgponytje staat hebben ze halstertouwen met een haakje aan beide kanten. Als ik dit nou aan het halster vastmaak, kan ik dan rijden? was er wel benieuwd naar.

Lisa

Luz_ElenaE

Re: Kan ik met halster en halstertouw rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 23:42

ja je kan ermee rijden maar je halster gaat door gebrek aan frontriem wel enorm schuiven als je pony geen last daar van heeft en braaf is om bitloos gereden te worden kan je het proberen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 23:43

Kan wel,maar er zit erg veel ruis in zo'n gewoon halster waardoor het erg onduidelijk is voor je paard.

lisa000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-12 23:44

ik heb nog nooit bitloos geprobeerd. kan ik dan gewoon het bit van het hoofdstel afhalen?

nikkie722

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 09:20

nee, daar heb je speciale bitloze hoofdstellen voor, je hebt veel verschillende met diverse inwerkingen op het gehele hoofd, alleen op de neus etc. etc.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 10:46

Kan heel goed hoor als je clipjes maar aan de onderkant vast maakt dan krijgt het paard het duidelijker door wat jij wil dan als je ze aan de zijkant vast maakt.
Beetje hetzelfde idee als touwhalster het is niet de bedoeling dat je constant contact/druk houdt. Dus over het algemeen losse teugel en alleen als je benen en je lijf niet genoeg hulpen geven en het paard niet snel genoeg reageert kun je even een extra hulp in zetten.

lisa000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-12 10:49

wendyminoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 15:22

Natuurlijk kan het wel, maar om dit dagelijks te doen lijkt mij voor zowel je paard als jezelf niet fijn. Het gaat enorm schuiven, kan je beter een bitloos hoofdstel aanschaffen, is zeker het geld waard!

Luz_ElenaE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 15:24

Daar hebben ze hier wel gelijk het rijden met halster is mogelijk maar het schuift en schuurt enorm een bitloos hoofdstel is een veel fijnere oplossing

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 15:24

Het kan indd wel voor een keer.
Maar een halster gaat wel makkelijker schuiven en het is natuurlijk niet heel duidelijk voor je paard.

xCiiTROEN

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 15:38

T lukt wel :) maar als hetgaat schuren moet je er wel mee stoppen :)

XMandylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 09:08

Kan wel , maar een oofdstel is beter . Als jeeven uitstappend zo gaat of gewoon voor 1 keertje , kan het volgens mij wel .

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 10:25

wendyminoes schreef:
Natuurlijk kan het wel, maar om dit dagelijks te doen lijkt mij voor zowel je paard als jezelf niet fijn. Het gaat enorm schuiven, kan je beter een bitloos hoofdstel aanschaffen, is zeker het geld waard!

Enorm schuiven echt niet hoor. Als je hem aan de zijkanten vast maakt wel maar dat is logisch als je hem gewoon onderaan vast maakt schuift het nauwelijks of niet. En kan het best eens veel duidelijker zijn als sommige dure bitloze hoofdstellen.