wintec; hoe kun je nu zien of ie met cair is of niet?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Chezshir77

wintec; hoe kun je nu zien of ie met cair is of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-12 15:41

Ik heb een 2ehands wintec zadel gekocht.Ik ben er echt superblij mee, want de prijs was echt goed en hij is als nieuw. Nu is hij me echter als 500 16,5 inch met cair verkocht, maar het is een 250, 16 inch en ik aangezien ik nergens op internet precies dezlefde kan vinden MET cair, vraag ik me af of het met cair is. Het maakt me niet uit overigens, maar het is wel handig om te weten!
Wie weet hoe ik dat verschil zelf kan zien?

Roraima

Re: wintec; hoe kun je nu zien of ie met cair is of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 15:44

Als het goed is, zit er een plaatje achteraan, tussen de kussens als het een cair is. Daar staat ook cair op.

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-12 15:46

Hoi
Ja dit bedoel je he?

Afbeelding

Dat zit er dus niet op... ik kon ook nergens dit zadel met cair vinden zo
(sinds heel recent zijn ze wel verkrijgbaar met cair, maar dan had het plaatje er op moeten zitten...).
Is dit ook met de wat oudere wintecs met cair zo met een plaatje erop?

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 15:55

De oudere wintecs hebben geen cair (als het goed is) met name de echt oudere modellen. Voor zo ver ik begrepen heb worden nu alles wintec en bates zadel met cair gemaakt :j Een zadel waar cair inzit, hebben echt zo'n plaatje achterop.

Wil je persee dat je zadel cair heeft ?

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-12 16:07

Nee helemaal niet eigenlijk, want ik lees niet veel positiefs over cair:-) En volgens mij kan de zadelmaker een kunstofzadel zonder cair toch ook gewoon opvullen? Met cair is dat lastiger.

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-12 19:02

Dit is het zadel overigens

Afbeelding

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 19:05

Ziet er uit als een net zadel, maar dit is wel gewoon de 500 (oude versie) volgens mij. De 250 heeft een vaste voorboom.

Zonder plaatje bij/tussen de achterkant van de kussens betekent het inderdaad dat het zadel geen cair heeft. (of dat het plaatje er af is gebroken/gescheurd) Wil je het echt zeker weten kun je 'm ook gewoon even uit elkaar sleutelen, als je een beetje handig bent heb je dat zo voor elkaar. (er zitten 2 schroeven aan de onder-voorkant, 2 aan de achterkant en 2 aan de achter-bovenkant bij je zweetblad. Als je die schroeven eruit haalt zijn de kussens los en die zitten aan de bovenkant vast met een strook klitteband. Als je dat lostrekt kun je bij de vulling van je kussens. Cair zijn zwarte kussentjes, het wol is wit. Als het zadel eens bijgevuld is kan het wol ook grijs zijn.)

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-12 19:28

Toch de 500?? Ik zoek me de tantjes naar oude plaatjes van de 500 maar die hebben allemaal een suede kniestuk? En de wintec 250 is tegenwoordig gewoon met verwisselbare boom hoor. Dus nu ben ik het spoor echt bijster. Het plaatje heeft er niet opgezeten hoor, dit ding is echt nog als nieuw....

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-12 21:33

Inmiddels heb ik zat plaatjes gevonden van de oudere 500. Ik snap er nu geen bal meer van, want de oude 500 ziet er exact hetzelfde uit als de 250.... wat is nu het verschil? Of ís de 250 gewoon de oude 500?
Want bij de huidige 250 kun je gewoon de boom verwisselen. Dan is het dus hetzelfde zadel als de oude 500. En de 500 hebben ze vernieuwd dus....

shetties

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 21:40

Brendaaaa schreef:
Inmiddels heb ik zat plaatjes gevonden van de oudere 500. Ik snap er nu geen bal meer van, want de oude 500 ziet er exact hetzelfde uit als de 250.... wat is nu het verschil? Of ís de 250 gewoon de oude 500?
Want bij de huidige 250 kun je gewoon de boom verwisselen. Dan is het dus hetzelfde zadel als de oude 500. En de 500 hebben ze vernieuwd dus....

Yep :)

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 21:41

Ik heb wel een oude wintec met chair :) zadel is 7 jaar oud ofzo

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-12 06:58

shetties schreef:
Brendaaaa schreef:

Yep :)

Ok, dus samengevat; officieel heb ik gewoon een oud model wintec 500 met verwisselbare boom en zonder cair:-) Primagoed!

ps wat heb jij een prachtige paardjes! Je naam triggerde me om je profiel te bekijken!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 07:36

Dit zadel heb ik ook gehad, fijn zadeltje hoor!

Inderdaad gewoon een 500 dressuur zonder Cair, zoals ze een jaar of 10 geleden gemaakt werden.
Destijds had je ook de 500 VZ versie en die was wel met suède-achtige kniestukken :)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 07:36

lijkt er idd op dat dit een oud model 500 zonder cair is ,
de oude 250 zonder cair is echt weer een ander zadel (was dat niet die ene met nylon op de zweetbladen ofzoiets? )

en idd lekker makkelijk qua opvullen etc :j ik zou het ook als voordeel zien :P

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-12 07:38

Ja maar weet je wat ik nou zo gek vind; dit zadel ziet er echt niet uit als een zadel van 10 jaar oud... het lijkt compleet ongebruikt en eigenlijk splinternieuw? Blijven die zadels altijd zo goed?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 07:41

Hij ziet er inderdaad als nieuw uit :j

Tja als je hem niet of nauwelijks gebruikt....dan kan hij er prima zo uitzien na 10 jaar :)

Ik vind nog altijd de Wintec Sport dressuur het fijnste dressuurzadeltje dat ik ooit heb gehad, de 500 zat toch iets minder lekker :P

Maarja die Sport sleet helaas waar je bij stond, vielen de gaten altijd in op het zweetblad :P

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 07:44

ik vond de oudew wintecjes lang goed blijven :j maar misschien is hij ook gewoon heel erg weinig gebruikt?
en nog niet zo heel lang geleden kon je in ieder geval in duitsland nog cairloze wintecjes scoren (? die gasten hadden of een heule grote voorraad ingeslagen vroegah, of misschien dat wintec nog partijtjes maak(te) op bestelling ?
geen idee, maar die verkochten nog cairloze zadeltjes een jaar of 4 terug... dus er is kans dat het zadel nog lang niet zo oud is als je verwacht omdat het geen cair heeft

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 07:44

pmarena schreef:
Hij ziet er inderdaad als nieuw uit :j

Tja als je hem niet of nauwelijks gebruikt....dan kan hij er prima zo uitzien na 10 jaar :)

Ik vind nog altijd de Wintec Sport dressuur het fijnste dressuurzadeltje dat ik ooit heb gehad, de 500 zat toch iets minder lekker :P

Maarja die Sport sleet helaas waar je bij stond, vielen de gaten altijd in op het zweetblad :P

was de sport die overtrokken was met nylon ?
dat vond ik ook geweldige zadeltjes, alles wat daarna kwam vond ik eigenlijk maar niks kwa zitten :n :+

maar die sportjes zagen er idd niet uit lol

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 07:57

Ja, deze, die staat nog te koop ook, ik zou hem echt ZO willen kopen, wat een mooie nog :=

Het is dat ik weet dat ik hem toch niet ga gebruiken (wil geen boomzadel meer) maar voor 100 euro ofzo zou ik mezelf toch niet in kunnen houden denk ik, jeugdsentiment :+

Die dingen zaten ZO lekker, je zat er gewoon heerlijk en heel makkelijk heel correct in, voelde je paard goed...

http://www.findix.de/kleinanzeige/winte ... latt-reute

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-12 08:02

Ja, zou kunnen zijn he dat het zadel nog van een oude partij kwam of zo. Nou ja, in elk geval ben ik er superblij mee! En dan weet ik in elk geval wat ik in huis heb:-)
Bedankt voor het meedenken!
Idd een mooi zadel ook de sport!

wildhorse99

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 08:25

Brendaaaa schreef:
Ja, zou kunnen zijn he dat het zadel nog van een oude partij kwam of zo. Nou ja, in elk geval ben ik er superblij mee! En dan weet ik in elk geval wat ik in huis heb:-)
Bedankt voor het meedenken!
Idd een mooi zadel ook de sport!

Deze 500(tot 2/3 jaar gelden nog zo genoemd en nu dan de 250) zijn nu nog steeds te koop zonder CAIR! Dus hoe oud je zadel is, geen idee dat is dus niet te zeggen, kan zijn 3 maanden kan zijn 10 jaar...
Die met de suede wrongen is inderdaad het nieuwe model(overigens ook zonder cair te koop)
Alle wintec zadels(alle modellen dus) zijn zonder CAIR te bestellen, waarom ze in nederland alleen standaard met CAIR verkocht worden geen idee.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 08:30

Het is wel een erg mooi zadel hoor!

Maar als ik vragen mag, waarom lees je zoveel slechte dingen over cair? Mijn zadelmaker zei dat het juist heel goed is :)

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-12 08:35

Nou, oa dat het lek kan gaan, het niet door alle zadelmakers (goed) kan worden opgevuld, dat het keihard is in de winter, etc etc, de drukverdeling is dan een voordeel, maar als ik de nadelen ernaast zet....

wildhorse99

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 08:46

M_hartje_M schreef:
Het is wel een erg mooi zadel hoor!

Maar als ik vragen mag, waarom lees je zoveel slechte dingen over cair? Mijn zadelmaker zei dat het juist heel goed is :)

Als het past en er hoeft niets te gebeuren is cair prima alleen dat is zelden het geval. En helaas maar met een CAIR vulling kan een zadelmaker niets wat betreft aanpassen, afvullen oid. Daarbij is het geen luchtzakje oid zoals bij flair/wow maar een stuk schuim met daardoor lucht erin. Een heel ruim begrip dus van wintec dat CAIR ;)
@ Brendaaaa het kan dus nooit lek, schuim kan niet lek ;) De eerste panelen CAIR werden inderdaad harder/stugger in de winter, dat is allang niet meer zo , gelukkig

Dit is CAIR:
Afbeelding