Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
.
. Vaak zijn de mensen die dat soort dingen beweren diegene die zich niet echt in het onderwerp verdiepen is mijn ervaring
Silver_Bolly schreef:ik rij sinds 2 weken met een ongebroken bustrens. mijn paard was altijd erg onrustig in de mond en reageerde erg heftig. nu ik dit bit gebruik heeft ze hier geen last meer van
Weet ook zeker dat het door het bit komt, want als ik ga rijden met een ander bit, dan is het hoofdgooien weer terug. Een beetje bij enkelgebroken, en heel veel bij dubbel gebroken. Angela schreef:Ik rij mijn paard ook op een ongebroken trens (gewone trens, geen correctiebit). Hij gaat met zijn hoofd gooien op een bit dat kan bewegen. Hoe meer het kan bewegen, hoe meer hij gooit. De keuze voor een ongebroken bit was dan ook snel gemaakt. En daar loopt hij echt heel fijn op. Ontspannen, rustige aanleuning, pakt niet vast, gaat niet hangen, dus gewoon zoals je het hebben wiltWeet ook zeker dat het door het bit komt, want als ik ga rijden met een ander bit, dan is het hoofdgooien weer terug. Een beetje bij enkelgebroken, en heel veel bij dubbel gebroken.