Ik weet niet of ik het zo goed doe. Maar ik had dus de vraag of een XL boom ook in een gewoon zadel van wintec kan. Ik heb wel een zadel met verwisselbare bomen. Maar mijn fjord is nu tijdelijk te breed geworden voor de wite boom en heeft daardoor witte plekken op haar rug. Maar om een heel zadel daarvoor aan te schaffen vind ik erg veel geld, vooral omdat ik momenteel niet veel heb. En ook vooral omdat ze nu weer op dieet staat en ze hopelijk hierdoor gaat afvallen. Hoop spoedig antwoord en tips. Madeleine
Nee, sommigen zeggen dat de witte boom wel in de wintec wide kan en de smalste boom van de wintec wide in de gewone wintec. maar ik zou dat niet willen proberen. Ze hebben het andere zadel niet voor niets uitgevonden, ik ben bang dat je zadel er echt van naar de knoppen gaat.
wintec zelf garandeerd dat de witte boom ook in de wide/xl kan.wintec zegt niet dat een wideboom in een gewone wintec past..niet doen dus.
of tijdelijk zonder zadel rijden,pony op dieet en een passend zadel erop,anders krijg je straks meer kosten door niet passend zadel.
nikkie722
Geplaatst: 13-08-12 06:59
hier zijn al veel topics van misschien kun je hier wat informatie uit halen? persoonlijk zou ik het niet doen. Witte boom in Wintec Wide? ff intikken op bokt
jasmijn89
Geplaatst: 13-08-12 07:07
jep dat kan! hier zit het kleinste kopijzer van de wide serie in ons ijslander wintec zadel. is bij de winkel gedaan, en kan geen kwaat zeggen ze..
Heb zelf een "gewone" Wintec 500 dressuurmodel, niet met Cair systeem maar met wolgevulde kussens, daar zit een witte boom in. Past prima op mijn Fries x Tinker, maar dit is dus geen Wintec Wide zadel- model. Bij ieder type Wintec zadel is een set naar maat verschillend gekleurde bomen verkrijgbaar. Ik zou dat niet door elkaar gaan husselen.
Cajra
Geplaatst: 13-08-12 07:22
Bij Divosa is mij verteld dat de eerste boom van de wintec wide in een wintec 2000 past. De witte boom kan ook in de wintec wide.