HKM Hoofdstel Shetty zwart, ervaringen? Of ander hoofdstel?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Enya

HKM Hoofdstel Shetty zwart, ervaringen? Of ander hoofdstel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-12 18:28

:wave:

Ik ben voor mijn verzorgpony een beetje op zoek naar nieuw hoofdstel, omdat zijn huidige aardig gesleten is. Kwam dus dit hoofdstel tegen: http://www.agradi.nl/dierbenodigdheden/ ... 1032949/13

Afbeelding

Vond het een erg leuk hoofdstel, voor een betaalbare prijs, wil er namelijk niet al te veel aan uitgeven, aangezien het niet m'n eigen pony is en ik er zelf ook niet meer op rijd.

Nou is mijn vraag, is het leer soepel?
Mijn vzpony is namelijk allergisch voor olie/vet, dus kan het hoofdstel niet invetten (of eerst paar keer invetten en daarna goed schoonmaken, dat zou een optie zijn) maar iig een stug hoofdstel zou niet fijn zijn!

Mijn 2e vraag is of dit hoofdstel (maat shet) zou passen. Pony heeft wel een klein hoofd, en past halsters maat shet, maar of een hoofstel dan ook past twijfel ik over. Hoofdstel wat hij nu heeft (maat pony) zit de keelriem op het strakste gaatje (en hangt dan nog aardig los) bakstukken op het strakste gaatje, en neusriem op het 4e gaatje van boven.

Zou graag van jullie horen! :D
Andere suggesties van hoofdstellen zijn ook welkom :D