Maat beugelriemen??of enkele riemen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Maat beugelriemen??of enkele riemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 18:40

Ahum....
:=
Hoe weet je welke maat beugelriemen je nodig hebt?
Ik had een paar webbers(bates)maar die vereisen een beugelriem ophanging met 'haakje'.
Nu heb ik ook nog een paar gewone beugelriemen,maar die zijn mij veel te lang(150 cm),hier heb ik al 3 gaatjes bijgeprikt...
Aangezien ik mijn gespen onderaan wil dragen(zoals bij dressuurzadels vaak wordt gedaan..)houd ik een giga lange flap leer over die alle kanten opgaat. _-:(

Nu wil ik nieuwe beugelriemen maar hoe weet ik welke maat me past?
Benen opmeten ofzo? :o?
Ik ben ongeveer 1.67 met korte benen.
Enkele beugelriemen,dus webbers,kan ook mits ze bovenaan dus geen lus hebben,maar los kunnen....

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 18:47

je kan toch je huidige beugelriem lengte opmeten ?

nog simpeller , je huidige beugelriemen korter maken ,
wat je over hebt in dressuur houding lengte , restant ar af (laten)halen
ben je klaar

150 is ook wel lang voor jouw lengte

Anoniem

Re: Maat beugelriemen??of enkele riemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 19:21

Deze waren van mijn vriend,die lange benen heeft..
Vroeg me gewoon af wat een beetje 'normaal'is..

Odetje92

Berichten: 2681
Geregistreerd: 12-11-06
Woonplaats: Limmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 22:34

150 is normaal maar er zit wel verschil in merk. Ik heb Passier beugelriemen en een paar goedkopere soorten, allen 150,
maar van de passier houd ik een kleiner stuk over dan de goedkopere. Je hebt ook beugelriemen in maat 130

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Re: Maat beugelriemen??of enkele riemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 09:38

en 90 en 100 en 110 en 145 en 155 ...

goedkopere rekken eerder uit , moet je ook vaker verwissellen van zijde

swatch
Berichten: 1384
Geregistreerd: 08-08-07

Re: Maat beugelriemen??of enkele riemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 09:56

ik ben ongeveer net zo groot en met een dressuurzadel heb ik beugelriemen van 135cm. (prestige heeft ze)Ze kunnen dan met de gesp naar beneden en dan valt het flapje precies nog in het leren houdertje. Je kunt natuurlijk ook gewoon het stuk leer wat je overhoudt afknippen, hoef je ook geen nieuwe te kopen.

Anoniem

Re: Maat beugelriemen??of enkele riemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 10:25

Ja ik begrijp natuurlijk wel dat ik het stuk leer af kan knippen maar deze beugelriemen zijn eigenlijk van vriend...ik had webbers maar die kan ik niet meer gebruiken.
Denk dat 135 dan wel een goede lengte is.
Zal straks eens meten...

BillieJean

Berichten: 123
Geregistreerd: 05-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 15:46

Aha! Ik heb hetzelfde probleem, inderdaad een zeer lange flap van mijn beugelriem die alle kanten opgaat met rijden. Ik heb mijn gesp ook aan de onderkant zitten, iemand zei al een keer van nou ik zou hem meer omhoog doen want je hebt nu zo'n lange flap. Nadeel is dat dat gewoon pijn doet aan je been want die gesp zit dan lekker tegen je been aan. Dus ik had hem alweer naar onderen verplaatst :p Ik vroeg me al af hoe je dat oplost hahah, maar gewoon korter laten maken dus. Mijn beugelriemen zijn aan de binnenkant van nylon, maar ja een schoenmaker kan dat misschien wel mooi afwerken. Mooi!!!

pmarena

Berichten: 48128
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Maat beugelriemen??of enkele riemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 08:26


BillieJean

Berichten: 123
Geregistreerd: 05-02-10

Re: Maat beugelriemen??of enkele riemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 10:22

Oh die met dat T-haakje zijn ook wel handig inderdaad. Ik vind het namelijk nogal eng om er een stuk af te halen, misschien dat er ooit wel eens iemand anders op rijdt, of dat ik mijn beugels wel weer langer wil en dat gaat dan niet omdat ze ingekort zijn :)

Barcelano

Berichten: 3724
Geregistreerd: 21-10-04
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 11:01

Ik gebruik maat 135 dat is vergelijkbaar met maat pony
Houd dan zelf nog over.
145 is Cob

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Re: Maat beugelriemen??of enkele riemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 11:02

Kieffer heeft ook kortere beugelriemen, ik had ze in 135 lengte. Ook met de gesp onderaan, en een beugelriemhoesje eromheen!

heleen88

Berichten: 497
Geregistreerd: 07-05-09
Woonplaats: leens

Re: Maat beugelriemen??of enkele riemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 11:06

Passier heeft ook een kindermaat, ik heb ook de gesp onderaan en een beugelriemhoesje er om heen.

Anoniem

Re: Maat beugelriemen??of enkele riemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 11:07

ik doe er nu elke keer een elastiekje omheen(om het losse stuk wat ik nog overheb)maar dat werkt niet echt..
Dus ga toch eens rondzoeken voor kortere.

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Maat beugelriemen??of enkele riemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 11:14

Je eigen beugelriemen opmeten (enkele lengte, dus vanaf de haak tot aan de beugel zelf) Dit keer 2 en nog een cm of 10 voor het verstellen. Heb je de riemen perfect op maat als je ze verkeerdom gebruikt :D

Die hoesjes kan je los kopen voor een paar euro. Dacht dat ik ze bij Agradi gezien had op de site.

Ik heb zelf van een bokker nu monoriemen gekocht. Van Stubben voor maar 25 euro. Volgens mij staat haar advertentie nog wel op markt.

Suzanne F.

Berichten: 49215
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 11:15

Ik heb ze van Prestige, is een ponymaat. Is voor mijn korte beentjes lang genoeg. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 11:16

ik heb een vaste haak, kan niet alle monoriemen dus bevestigen.
Hoesjes heb ik.
er blijft gewoon nu een te lang stuk riem over,ik rijd altijd met de bevestiging beneden en dan dus een hoesje eromheen...

ik ga snuffelen voor ponymaat! :D

BillieJean

Berichten: 123
Geregistreerd: 05-02-10

Re: Maat beugelriemen??of enkele riemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 16:15

Het was mijn eerste zadel, had me wel verdiept in singelmaten, en in de inchmaten van het zadel zelf, maar niet in stijgbeugelriemen(maten!). Vooral omdat ik bruine wilde en die waren al schaars in de paardenwinkel. Ik heb toen gewoon voor de kleur bruin gekozen die bij mijn zadel paste... B-) Maarrr achteraf altijd fijn om te weten dat er ook nog maten in zijn hahaha :+ Zal even kijken hoe duur het inkorten is en of dat kan bij onze schoenmaker, en anders toch maar andere kopen.