Nu ben ik benieuwd wat jullie ervan vinden.
GroetjesX
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
lukt dat niet, les nemen.
en voor springen maar veder ook niet echt maar me pony loop der wel beer door aan de teugel maar helpt niks eigelijk
Loezz schreef:Indien je toch een hulpstuk zou willen gebruiken raad ik je aan om rekkers te gebruiken en deze zo zacht mogelijk vast te maken eerst en dan verder te werken

Duhelo schreef:en, zoals net gezegd, gaan ze in een elastiek gaan hangen, dat ding is al lang achterhaald.
nickyu schreef:Duhelo schreef:en, zoals net gezegd, gaan ze in een elastiek gaan hangen, dat ding is al lang achterhaald.
en wat doe je als die gaat hangen met een hulpteugel ? en als die gaat hangen op het bit ?
net als bij alle andere hulpteugels word deze vaak verkeerd gebruikt , paard in een houding gezet
hij moet zo los staan dat die inwerktdruk/weerstand bied op het moment dat een paard te hoog komt , kan dan nog verder
maar voelt dan weerstand achter de oren waardoor die eerder geneigd is weer naar beneden te komen
duikt die daardoor te diep , of erger gaat hangen , drijf je m dus weer omhoog
zelfde als paard bv op het bit gaat hangen etc etc
les is altijd raadzaam , een "kenner"bij 1e keren gebruik van hulpteugel die je nog niet kent is zoiezo raadzaam
(antwoord op de hangen vraag)
)