Even een vraagje.. Ik heb een dubbelgebroken bitje van 12,5 cm en wil nu graag een menhoofdstel overkopen. Hier zit een 14,5 bit in. komen deze maten overeen(en is dit bit dus te groot dan) of is dit op te lossen met bijvoorbeeld rubberringen?
veersche
Geplaatst: 10-08-12 11:51
Het maat bit heeft eigenlijk niks te maken met het hoofdstel dus je kunt je eigen bit er gewoon inhangen.
petitparis
Geplaatst: 10-08-12 11:52
volgens mij zijn centimeters overal hetzelfde dus het bit in het menhoofdstel is 2cm te groot en dat red je niet met rubberringen. al heb je het voordeel dat een liverpool stang recht is en het dus iets minder nauw komt om de juiste maat te hebben
Troelaatje
de maten van menbitten en gebroken bitten komen overeen. dwz dat de afstand tussen de ringen op de zelfde manier gemeten word. een menbit van 14.5 is dus 2 cm breder als je gebroken bit. ik moet wel zeggen dat, tenzij je het vaker doet, je beter niet met een dubbelgebroken bit kunt gaan mennen, maar met een gewoon menbit. (bijv een bokkebitje of een liverpool)
Zoals er al staat een menbit van 14,5 cm zal 2 cm te groot zijn, en dat is niet op te lossen met bitringen. Het hoofdstel kun je dus wel kopen, maar zou dit zonder bit doen, en een ander bit erbij kopen.
Oke bedankt. Ik had eigenlijk al het idee dat de maten overeen zou komen maar dacht even te checken hier Nee mennen doe ik nooit met dubbelgebroken bit. weet iemand toevallig ook of die liverpool bitten met happy mouth ook echt beter zijn voor je paardenmond?