Ook slechte ervaring met wintec zadel?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lolotjeh

Ook slechte ervaring met wintec zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-12 07:35

Ik heb helaas een zeer slechte ervaring met wintec zadels. Bij de koop van mijn paard kreeg ik zo'n zadel erbij. Later ik wilde het paard even longeren met zadel op en op het moment dat ik het zadel er op legde dacht ik wat vreemt het ligt niet zo als het moet liggen en dus ben ik beter gaan kijken of het ook zo was kon nog niks bijzonders vinden dus ben ik maar even gaan longeren tot onderstelling dat het paard ook niet zo lekker loopt met dat zadel het eerste wat ik deed is af zadelen en zach een brug effect wat absoluut niet mag gebeuren.
Het eerste wat ik deed was naar een dichst bijzijnde ruitersportzaak gaan waar ze ook zadels verkopen, daar zijden ze dat ik een afspraak met een zadelpasser moest maken en ook zo gedaan.
Op de dag dat de zadelpasser erwas heeft hij het zadel op de rug gelegt en keek de ligging even goed na hij had even aangesingeld en weer gekeken en zei dat dat de boommaat wel goed was alleen dat het paard een hogere schoft heeft waardoor er een brug ontstaat en dat het mogelijk is om het bij te vullen. Ik moet wel aan geven het paard is stevig gebouwd. En ik vond het type zadel al niet zo fijn zitten dus heb ik gezegt ik het liever dat het zadel meteen goed ligt op haar rug. Maar hij had op het moment niks voor mij en is hij weer weg gegaan.
Dus ik ging er van uit dat de boommaat wel goed was en ging ook in die maat rond kijken en dieverse zadels gepast maar allemaal het zelfde. Dus dacht ik een kijken hoe een haflinger zadel ligt
Dat zijn bredere bomen en ook anders gebouwde zadels dus even proberen kan geen kwaad en tot mijn grote verbazing hij lag goed meteen en dus ben ik gaan kijken naar een zadel in die boommaat en eindelijk een goed passend zadel gevonden waas het paard zuiver onderloopt zo als het moet zijn *\o/* *\o/*

WendyBZ

Re: Ook slechte ervaring met wintec zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 07:38

Dat lijkt me dan niet de schuld van het zadel, maar van de zadelpasser :?

Wicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 07:45

Da's toch geen slechte ervaring met een Wintec zadel, maar een ervaring met een niet passend zadel wat toevallig een Wintec is. Fijn dat je nu wel iets hebt dat past.

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 07:46

Mee eens! Een wintec zadel kan een prima zadel zijn als het goed past.
Natuurlijk slijt het eerder dan een leren zadel, maar het is ook een stuk goedkoper.

snottebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 07:55

Ja dat ligt niet aan het zadel..

Ik had ook een wintec voor mijn tank, slechte zadelpasser gehad.. en het zadel bleek ook te "bruggen" en flink ook.
Daar kan het zadel niets aan doen, dat is gewoon niet geschikt voor mijn paard.

Na nog een slecht passend zadel gehad te hebben door de zelfde slechte zadelmaker ( lees opgelicht MR Ruiterhuis) was ik er zo klaar mee..

Ik heb nu een Thorrowgood t8 wol gevuld en die past perfect!
Ook een supergoede zadelmaker ( http://flevohorsesupport.nl/ ) erbij, wil niemand anders meer!

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 08:01

Het ligt aan je zadelpasser ipv aan je zadel hoor ;)

Ik heb ook een wintec voor mijn haflinger, past voor 99% (paard is héél rond en heb tig zadels gepast en de wintec pastte tot mijn verbazing het beste, eigelijk wou ik een lederen zadel).

Maar ik heb 1 meisje gehad die zei dat het zadel naar links schoof.
Een ander meisje zei dat het zadel naar rechts schoof.
Nu ik zelf intensiever met mijn merrie rij, merk ik dat het zadel bij mij NIET schuift.
Beide dames hebben elk een slechte knie, de ene links, de andere rechts.
Omdat zij dus meer druk zetten op 1 bepaald been schoof het zadel naar de ene kant.

Is mijn zadel dan een slecht zadel?

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 08:02

Dat je zadel niet goed lag heeft helemaal niets met het merk Wintec te maken. Je kunt het meest exclusieve merkzadel op je paard leggen maar als de pasvorm niet geschikt is krijg je problemen :j . Wintec is op zich een prima zadelmerk in het iets goedkopere segment.
Volgende keer even beter nadenken hoe je je vraag/opmerking formuleert en op internet zet. ;)
Fijn dat je nu wel een goed passend zadel hebt. Dat is zo belangrijk.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 08:37

Maar als er meer merken niet goed lagen ligt het toch niet aan de Wintec.
Ik vind je zelf ook een beetje nalatig als ik eerlijk ben.
lolotjeh schreef:
Ik heb helaas een zeer slechte ervaring met wintec zadels. Bij de koop van mijn paard kreeg ik zo'n zadel erbij. Later ik wilde het paard even longeren met zadel op en op het moment dat ik het zadel er op legde dacht ik wat vreemt het ligt niet zo als het moet liggen en dus ben ik beter gaan kijken of het ook zo was kon nog niks bijzonders vinden dus ben ik maar even gaan longeren tot onderstelling dat het paard ook niet zo lekker loopt met dat zadel het eerste wat ik deed is af zadelen en zach een brug effect wat absoluut niet mag gebeuren.
Het eerste wat ik deed was naar een dichst bijzijnde ruitersportzaak gaan waar ze ook zadels verkopen, daar zijden ze dat ik een afspraak met een zadelpasser moest maken en ook zo gedaan.
Op de dag dat de zadelpasser erwas heeft hij het zadel op de rug gelegt en keek de ligging even goed na hij had even aangesingeld en weer gekeken en zei dat dat de boommaat wel goed was alleen dat het paard een hogere schoft heeft waardoor er een brug ontstaat en dat het mogelijk is om het bij te vullen. Ik moet wel aan geven het paard is stevig gebouwd. En ik vond het type zadel al niet zo fijn zitten dus heb ik gezegt ik het liever dat het zadel meteen goed ligt op haar rug. Maar hij had op het moment niks voor mij en is hij weer weg gegaan.
Dus ik ging er van uit dat de boommaat wel goed was en ging ook in die maat rond kijken en dieverse zadels gepast maar allemaal het zelfde. Dus dacht ik een kijken hoe een haflinger zadel ligt
Dat zijn bredere bomen en ook anders gebouwde zadels dus even proberen kan geen kwaad en tot mijn grote verbazing hij lag goed meteen en dus ben ik gaan kijken naar een zadel in die boommaat en eindelijk een goed passend zadel gevonden waas het paard zuiver onderloopt zo als het moet zijn *\o/* *\o/*

lolotjeh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-12 09:38

ik kan soms wat nalatig zijn maar als het om het welzijn van mijn paard gaat vind ik dat ik er wel even mijn best voor moet doen en haar geen pijn wil laten leiden alleen door een fout van de zadel passer en de vorige eigenaar waarvan je natuurlijk wel uit gaat dat zo'n zadel wel zou moeten passen en ik heb er meteen acktie ondernomen om het oorzaak te vinden waarom nou al die medium boom zadels niet pasten en naar groter maten ben gaan kijken wat tot een goed effect heeft gebracht met nu een passend zadel op haar rug. en het zelfde ook met het bit ben ik zeer nouw kurig in het kiezen van welke het beste is en het minste knijpt in de mond nu heb ik een spenger scholings bit comford dit is een bit wat voor jonge paarden gebruikt word en de tong en gehemelte met rust laat en hier loopt ze zeer fijn op.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 10:15

Pfff, leestekens, hoofdletters etc zou wel fijn zijn. Snap trouwens het nut van je topic ook niet. Je had gewoon een niet passend zadel en dat was toevallig Wintec. Met Wintec op zich is helemaal niks mis. En fijn, je hebt nu een bit waar je paard lekker op loopt.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 12:50

Vindt het beetje vreemd dat je negatief bent over een wintec terwijl er met het zadel niets mis was maar het gewoon niet paste je zegt zelf dat het met diverse zadels hetzelfde was, dus ik snap je titel niet.

Splendesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 16:43

Jeetje je tekst is bijna niet te lezen TS. Verder was er dus niks mis met de kwaliteit van het zadel zelf, past alleen niet op je paard. Snap het nut niet zo goed van je topic maar fijn dat je nu een goed passend zadel hebt.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 18:55

Heeft naar mijn idee niets met een wintec te maken, dat had ook een anky kunnen zijn die niet bij het paard paste. Ik wil mijn wintec niet terug (ik ben nu zachter gewend ;)) maar heb jaren lang plezier van dat zadel gehad :) ALs het maar goed ligt, maar dat geldt voor ALLE merken.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 21:24

het probleem met dat zadel heeft echt helemaal niets met wintec te maken maar gewoon met het feit dat het zadel niet pastte, dat is geen slechte ervaring met een merk maar gewoon een niet passend zadel

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 21:29

Wicky schreef:
Da's toch geen slechte ervaring met een Wintec zadel, maar een ervaring met een niet passend zadel wat toevallig een Wintec is. Fijn dat je nu wel iets hebt dat past.

Dus geen slechte ervaring maar het was gewoon niet passend. Dat kan net zo goed alle merken zijn.

Dus ik begrijp het niet zo goed waarom je hier neerzet "ook slechte ervaring met wintec zadel?"

Dat heeft niets met de kwaliteit ervan te maken.

maris76

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 21:41

Ha ha ik heb ook een wintec zadel en ben er juist heel blij mee en bij mij komt ook een zadelpasser die laat ik ieder jaar even kijken of het nog goed ligt en dat is vaak ook zo en hij vindt wintec zadels ook heel goed want je kunt er heel veel aan verstellen en kwalitatief is het voor zo'n prijs een goed zadel hij komt relatief maar weinig paarden tegen met rugproblemen tegen bij wintec zadels. Zo. En oh ja mijn paard loopt er heel goed onder. ;)