Het eerste wat ik deed was naar een dichst bijzijnde ruitersportzaak gaan waar ze ook zadels verkopen, daar zijden ze dat ik een afspraak met een zadelpasser moest maken en ook zo gedaan.
Op de dag dat de zadelpasser erwas heeft hij het zadel op de rug gelegt en keek de ligging even goed na hij had even aangesingeld en weer gekeken en zei dat dat de boommaat wel goed was alleen dat het paard een hogere schoft heeft waardoor er een brug ontstaat en dat het mogelijk is om het bij te vullen. Ik moet wel aan geven het paard is stevig gebouwd. En ik vond het type zadel al niet zo fijn zitten dus heb ik gezegt ik het liever dat het zadel meteen goed ligt op haar rug. Maar hij had op het moment niks voor mij en is hij weer weg gegaan.
Dus ik ging er van uit dat de boommaat wel goed was en ging ook in die maat rond kijken en dieverse zadels gepast maar allemaal het zelfde. Dus dacht ik een kijken hoe een haflinger zadel ligt
Dat zijn bredere bomen en ook anders gebouwde zadels dus even proberen kan geen kwaad en tot mijn grote verbazing hij lag goed meteen en dus ben ik gaan kijken naar een zadel in die boommaat en eindelijk een goed passend zadel gevonden waas het paard zuiver onderloopt zo als het moet zijn

. Wintec is op zich een prima zadelmerk in het iets goedkopere segment.
ALs het maar goed ligt, maar dat geldt voor ALLE merken.