Wat vinden jullie van de Wintec 500 cair?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Gitana

Wat vinden jullie van de Wintec 500 cair?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-12 20:58

Zoals de titel al zegt, wat vinden jullie van dit zadel :)

Wat zijn jullie ervaringen en hoelang hebben jullie je zadel al?

FCSA

Re: Wat vinden jullie van de Wintec 500 cair?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 06:52

Ik heb 'm tijdelijk in de spinguitvoering voor mijn jonge paard en het bevalt prima: goede pasvorm, weinig onderhoud, prima zitting. Het blijft kunststof natuurlijk (vind ik minder fijn dan leer), maar prijs/kwaliteit is oke. Ook fijn dat de boom verwisseld kan worden. (Zadel komt te koop trouwens, mocht iemand interesse hebben.)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 11:45

Prima zadeltjes, niks mis mee.

Naar mijn ervaring alleen minder geschikt voor paarden met een wat hogere schoft / hollere rug, dan gaat hij bridgen (bruggen).

Was de boom nu inderdaad verwisselbaar geweest dan had er een rondere boom in gekund, maar aangezien alleen het kopijzer verwisselbaar is bij Wintec gaat dat de ronding van de kussens niet veranderen :P

Dus voor mijn paardje niet bruikbaar helaas.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 11:48

Rotzadels :+ Weegt geen fluit waardoor het gaat schuiven, geen zachte kussens... Nu was het zadel dat op mijn verzorgpaardje lag ook wel te groot waardoor het niet goed lag, misschien dat hij daarom ging schuiven.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 14:38

BaileyMix schreef:
Rotzadels :+ Weegt geen fluit waardoor het gaat schuiven, geen zachte kussens... Nu was het zadel dat op mijn verzorgpaardje lag ook wel te groot waardoor het niet goed lag, misschien dat hij daarom ging schuiven.

Dat ligt er inderdaad gewoon aan dat het niet past. Dus dan had het volgens jou alleen geen zachte kussens :+

Ik vind het wel fijne zadels, gemakkelijk in onderhoud. Laat je wel adviseren door een zadelmaker, het is niet omdat de boom aanpasbaar is dat het zadel gaat passen.

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 14:43

Prima zadels, in het begin wat aanpassen en dikkere wrongen erop gezet. Maar voor mijn zit kreeg ik op de wedstrijden prima punten ;) Ben erg tevreden van het zadel, maar als je er niet goed op kan zitten zijn het idd wel rotzadels Baileymix... Stond in het begin ook opp het punt om hem door te verkopen maar wegens blessure een tijd niet gereden en toen ik hem na een paar maand weer gebruikte zat hij super :j

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-12 15:35

Heleennn schreef:
Prima zadels, in het begin wat aanpassen en dikkere wrongen erop gezet. Maar voor mijn zit kreeg ik op de wedstrijden prima punten ;) Ben erg tevreden van het zadel, maar als je er niet goed op kan zitten zijn het idd wel rotzadels Baileymix... Stond in het begin ook opp het punt om hem door te verkopen maar wegens blessure een tijd niet gereden en toen ik hem na een paar maand weer gebruikte zat hij super :j

ooo oke, ja ik vind dat mijn zit er ook niet echt door verbeterd wordt om het zo maar te zeggen -O-

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 15:37

Ik heb een dressuur uitvoering maar niet met cair dat vindt ik minder makkelijk. Verder vindt ik wel een lekker zadel zit er goed op ligt goed op het paard dus wat wil een mens nog meer. Persoonlijk vindt ik het juist prettig dat ze zo ligt zijn, valt altijd weer tegen als ik een leren zadel op til die zijn zo zwaar.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 16:30

Dit zijn toch die met lucht erin trouwens?

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-12 16:32

BaileyMix schreef:
Dit zijn toch die met lucht erin trouwens?

ja cair is met lucht in de kussens :)

biancavos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 16:40

Cair is gewoon foam, en dus geen lucht...

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-12 16:41

biancavos schreef:

huh?

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-12 16:42

biancavos schreef:

The revolutionary CAIR® Cushion System replaces the traditional fillings in your saddle panel with air. There are two independently sealed Air Cushions within each Saddle Panel. The concept of air, as the ultimate in cushioning for the horse is simple.

biancavos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 16:45

Dat klinkt heel mooi inderdaad, maar in werkelijkheid is het foam en in foam zitten wel luchtbelletjes...

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 16:47

Ik vind het een heerlijk zadel!
zit heerlijk, kan de wrongn veranderen (ik heb de dikste) en ik rijd er ook wedstrijden mee ;)
Doorzitten is ook geen probleem met de half diepe zit en dikke wrongen, op mijn andere zadel kon ik nauwelijks doorzitten

sasika

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 16:49

ik heb zelf een wintec 500 dressuur uitvoering zonder cair. Gezien ik niet van zadels met diepe zitten en overdreve wrong houd, is dit de ideale zadel. ik zit er goed vrij op en het ligt prima op mijn jonge paard( 5jr). ben wel bang dat hij er binnekort uit gaat groeien gezien hij meer spier ontwikkeld, maar zeker een zadel om aan te raden!

Veder zal een zadel echt niet gaan schuiven doordat het te licht is maar eerder doordat het gewoonweg niet past.

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 16:54

Ik heb een Wintec 500 Wide (te koop), prima zadeltje, jammer genoeg voor mijn paard niet geschikt. Ik had altijd veel vooroordelen over Wintec (kunstof, flut, slechte zadels), maar daar van is (bijna) niks waar. Ok, persoonlijk vind ik leer mooier, maar je hebt op de Wintec echt niet het idee dat je op een kunstof zadel rijdt. Zadel heeft een handig singelsysteem en je kan zelf de wrongen aanpassen. Vond het zelfs lekkerder dan mijn wow zitten :oo .

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 22:30

2005 schreef:
Vond het zelfs lekkerder dan mijn wow zitten :oo .

Haha dat is eigenlijk wel "erg" het prijsverschil is toch vrij hoog dan zou je qua comfort ook wel meer verwachten van een hogere prijsklasse. Maar smaken verschillen. Maar vindt het wel grappig eigenlijk.

Troelaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 22:36

ik rijd al jaren met een wintec wide met cair. heerlijk zadel! heb er met mn fjord endurance mee gereden dus heeft al vele kilometers gemaakt. ook erg makkelijk in onderhoud en lekker licht. nu aan laten passen op mn nieuwe paard: verwisselbare bomen vind ik ook erg ideaal.
iedereen zijn eigen voorkeur, maar ik vind m heerlijk zitten.

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 10:27

ik heb een wintec cair dressuur model, de nieuwe versie . ik ben er erg tevreden over,
kan geen negatieve punten opnoemen, het schuift niet, etc...
alleen denk ik dat er nu wat lucht bij moet :)

tellom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 10:31

Ik vind een wintec 500 maar niets, veel te hard terwijl je zou denken dat het toch veel soepeler zou moeten zijn,
ik heb ook een wow en daar ben ik echt heel tevreden over mag je ook niet met elkaar vergelijken denk ik.
Ik zou willen dat ik de wintec niet gekocht had :=

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-12 11:07

tellom schreef:
Ik vind een wintec 500 maar niets, veel te hard terwijl je zou denken dat het toch veel soepeler zou moeten zijn,
ik heb ook een wow en daar ben ik echt heel tevreden over mag je ook niet met elkaar vergelijken denk ik.
Ik zou willen dat ik de wintec niet gekocht had :=

ik ook nu -O- ik ga binnenkort een leren vz zadel halen haha :')

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 10:02

Ik heb de (nieuwere versie) Wintec 500 vzh met cair en ik ben er heel tevreden over! Prima pasvorm, blijft goed liggen en de cair is niet te zacht en niet te hard en vormt mee met de rug (als je je vingers er in port vormt het mee) en mijn paard loopt er heerlijk onder. Alleen de zitting is een beetje hard, dit was vooral in het begin erg wennen. Ik heb er nu een zitbontje overheen liggen en dan vind ik hem heerlijk zitten :j Voorheen had ik altijd een barefoot erop liggen, en dan schoof ik van links naar rechts en van voor naar achteren :+ Zadel bleef totaal niet liggen, met dit zadel geen last van gehad. In de winter word de cair ook iets harder dan in de zomer, maar na 5 minuten stappen is het al weer soepel. Ook vind ik het kunststof erg netjes blijven.