Toekomst Nederinum/Imperial riding na faillissement

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

wildhorse99

Toekomst Nederinum/Imperial riding na faillissement

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-12 09:17

Ik stond gisteren in de ruitersportzaak toch wel even neergeslagen. Nederinum/Imperial riding zoals ik het kende is niet meer.... Dat het slecht ging met het bedrijf had ik al begrepen dat laatste keer dat ik wat speciaal bestelde en de ruitersportzaak het daardoor ook bij hun moest bestellen.(Duurde heel lang, vage communicatie etc)
Maar gisteren brak mijn klomp toen ik hoorde dat ze sommige dingen er niet meer zijn en de kans ook zeer klein is dat ze nog gaan komen >;)
Wat blijkt, ze zijn failliet gegaan in april en de Hypo keten heeft ze over genomen....
Dat wordt nog wat, ik hoop van harte dat ze de kwaliteit van bv leer houden zoals het was en niet overgaan naar de fabriek waar hypo normaal komt.(wordt nou niet echt warm van de kwaliteit van de bv hoofdstellen van de Hypo, altijd gort droog, stug en vol kleine barstjes, Global label is dan helemaal erg)
Ik ben altijd groot afnemer geweest van producten van Nederinum/Imperial en ben vooral erg tevreden over de leerproducten. Vandaar ook dat ik zo baal aangezien de kwaliteit van hypo niet bijzonder is(of gelijk een heel stuk duurder) en ik heel bang ban dat zer of de prijzen grof verhogen of dat ze de kwaliteit terug gaan brengen om de winst marge zo groot mogelijk te maken.

Maar wat vinden jullie, ben ik terrecht huiverig of zullen ze daar bij de hypo zeker voorlopig even doorgaan met verkoop zoals we het gewend zijn van de oude eigenaar?

sanne1221

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 09:21

is het leer ook gortdroog als je het regelmatig met olie/leerzeep behandeld?

Sonja_vR

Re: Toekomst Nederinum/Imperial riding na faillissement

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 15:19

mmm, ik was ook altijd erg tevreden over imperial, onbegrijpelijk dat het failliet is, want het verkocht volgens mij best goed...
fingers crossed voor de kwaliteit als hypo een doorstart maakt met het merk

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 15:22

Het is al een paar maanden geleden dat de doorstart is gemaakt hoor Sonja_vR.
Wat ik er van weet is dat het gewoon hetzelfde blijft, alleen dan onder de Hypo keten, ik denk dus niet
dat je je zorgen hoeft te maken.
Hypo keten heeft wel meer dingen opgekocht (zoals vroegop in St. Pancras) die hetzelfde bleven.

Sonja_vR

Re: Toekomst Nederinum/Imperial riding na faillissement

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 15:38

nou ik doel meer op lange termijn kwaliteit van de producten die onder de vlag van imperial worden gemaakt/verkocht
toen het een nog op zichzelf staand iets was, imperial , was ik altijd erg tevreden over de kwaliteit van de producten en de gebruikte materialen...
ik ben benieuwd hoe zich dat gaat houden nu Hypo er achter zit, de eigen merken van hypo vind ik persoonlijk niet echt tof kwa kwaliteit :n en koop ik dus ook niet (al krijg ik geld toe)
heel vroeger was de kwaliteit van bepaalde merken binnen Hypo best te doen , de laatste 10 jaar echter...

wildhorse99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-12 16:34

Sonja_vR schreef:
nou ik doel meer op lange termijn kwaliteit van de producten die onder de vlag van imperial worden gemaakt/verkocht
toen het een nog op zichzelf staand iets was, imperial , was ik altijd erg tevreden over de kwaliteit van de producten en de gebruikte materialen...
ik ben benieuwd hoe zich dat gaat houden nu Hypo er achter zit, de eigen merken van hypo vind ik persoonlijk niet echt tof kwa kwaliteit :n en koop ik dus ook niet (al krijg ik geld toe)
heel vroeger was de kwaliteit van bepaalde merken binnen Hypo best te doen , de laatste 10 jaar echter...

Helaas is dat nou precies ook mijn pijnpunt Sonja :j Ik weet hoe de eigenaar van hypo te werk gaat, winst marge moet zo groot mogelijk, en dat kan op 2 manieren, achterlijk hoge prijzen of goedkoper inkopen met slechtere kwaiteit als gevolg.
Overigens de vergelijking met vroegop is niet echt te maken, dat is een losse winkel zonder eigen merk, fabrikaat etc, daarbij krijgen hun ook steeds meer echte "hypo merken(HV polo bv)" en heb ik begrepen dat het assortiment langzaam veranderd.

In eerste instantie zal het wel niet zo'n vaart lopen maar ik kan toch niet indenken dat de eigenaar van de Hypo heel lang gebruik zal maken van een fabriek waar hij niet zelf eigenaar van is, die orders zullen dan binnenkort echt wel overgaan naar een van zijn eigen fabrikanten, tja en dan is het afwachten wat de kwaliteit gaat doen

Dressage_Haf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 12:05

wildhorse99 schreef:
Sonja_vR schreef:

Helaas is dat nou precies ook mijn pijnpunt Sonja :j Ik weet hoe de eigenaar van hypo te werk gaat, winst marge moet zo groot mogelijk, en dat kan op 2 manieren, achterlijk hoge prijzen of goedkoper inkopen met slechtere kwaiteit als gevolg.
Overigens de vergelijking met vroegop is niet echt te maken, dat is een losse winkel zonder eigen merk, fabrikaat etc, daarbij krijgen hun ook steeds meer echte "hypo merken(HV polo bv)" en heb ik begrepen dat het assortiment langzaam veranderd.

In eerste instantie zal het wel niet zo'n vaart lopen maar ik kan toch niet indenken dat de eigenaar van de Hypo heel lang gebruik zal maken van een fabriek waar hij niet zelf eigenaar van is, die orders zullen dan binnenkort echt wel overgaan naar een van zijn eigen fabrikanten, tja en dan is het afwachten wat de kwaliteit gaat doen

Mag ik hier even op reageren.
Wat er gezegd word over Vroegop Ruitersport is complete onzin.
Het hele assortiment is al 1,5 jaar van HYPO!!