Ervarigen springzadels

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Celly1996

Ervarigen springzadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-12 08:02

Omdat ik op zoek ben naar een springzadel was ik benieuwd naar jullie ervaringen van bepaalde merken.

1: ' Springzadel Black'
Springzadel gemaakt van hoogwaardig buffelleer met kunstlederbestanddelen.
Zacht en fijn gestructureerd laag.
Eersteklas ambachtelijke verwerking met zachte zitting, zadelkussens en een teruggesneden kamer

2: 'Optimus Suffolk zadel'
Dit close contact zadel is gemaakt van kwaliteits synthetisch leder, met lederen singelstoten. Eenvoudig schoon te maken met een vochtige doek. Dit maakt dit zadel een zeer duurzaam maar betaalbaare investering. Met een verwisselbare boom, het zadel kan aangepast worden aan een ander paard of aan de conditie van het paard. 10" brede zit met anti-slip suede kniestukken helpen bij de stabiliteit. Met RVS stijgbeugelhaken, knie wrong, teruggesneden kamer.

3: 'Optimus zadel Puissance springzadel '
10'' breed zitvlak, verwisselbare boom, zachte kussens, roestvrijstalen buigelriem haakjes, zacht lederen toplaag op zitting en wrongen.

4: 'Springzadel Quur Macair'
Glad rundleer, zachtleer op kuit en knie stukken, halfdiepe zit, vlakke lepel, sterkgevormde knie en kuit wrongen,opvulbare kussens.

5: ' Springzadel Pfiff'
Springzadel van hoogwaardig buffelleer, zacht, fijn gestructureerd bovenleer en met een eersteklas ambachtelijke verwerking met zachte zitting, zadelkussens en een open kamer.

6: ' Bristol Tattini Springzadel '
Close contact springzadel, in dubbele leer uitvoering
Geleverd met houten boom semi-diepe zit voor extra comfort,
bijzondere ondersteunende kniestukken, gegoten zacht schuim wrongen en
roestvrij staal stijgbeugelhaken.

7: ' Vzh Springzadel Alberto'
Springzadel gemaakt van hoogwaardig buffelleer, glad, fijn gestructureerd bovenleder en eerste klas vakmanschap met een zachte zitting, keilkussens en teruggesneden kamer.

Als jullie andere aanraders hebben hoor ik het graag. :)

jadeken

Re: Ervarigen springzadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 18:10

:D Barato springzadel van bij de epplejeck heb hem zelf van mamslief gekregen.
En bij de interhippiq hebben ze ook leuk spul

_Marleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 18:13

Als ik jou was zou ik gaan kijken naar een tweedehands zadel van een bekender merk. Heb meerdere verhalen gehoord over die Barato springzadel en dat was niet positief.

Celly1996

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-12 19:35

Bedankt! Zal nu gaan kijken naar bekendere merken.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 19:05

Kijk eens voor een 2ehands merk zadel zoals bv Stübben, heb je veel meer aan dan aan die goedkope troep.. :o

flr_fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 17:07

ik heb zelf een quur dressuur zadel en die bevald heel goed dus ik kan je dat springzalde van quur zeker aanraden. wat ook kan is dat je een 2e hands zadel van prestige koopt dat is gewoon een super merk alleen 1e hands heel erg duur

muis_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 17:32

ik werd zelf niet erg blij toen ik me zadel van interhippique binnen had, heb hem ook meteen weer weg gedaan, ik zou inderdaad naar een tweedehands zadel kijken. Wat een erg fijn merk is (van springzadels) is Stübben ze passen op veel paarden en blijven lang mooi.

ihp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 16:16

muis_lover schreef:
ik werd zelf niet erg blij toen ik me zadel van interhippique binnen had, heb hem ook meteen weer weg gedaan, ik zou inderdaad naar een tweedehands zadel kijken. Wat een erg fijn merk is (van springzadels) is Stübben ze passen op veel paarden en blijven lang mooi.

Als je niet blij word van een zadel kan je het gewoon terugbrengen of terug sturen [ geld terug] En als er iets niet goed is kan je langskomen en word dit opgelost.
Alleen zijn er bij Interhippique [nog] geen springzadels. En de vraag in dit Topic ging over merken springzadels.
100% met je eens, natuurlijk is een goedkoop merk niet te vergelijken met middenklasse of duurder merk. Overigens zijn er iets van 20 merken zadels te koop bij Interhippique. Van goedkoop tot middenklasse. Als een bepaald merk of zadel niet aan de verwachtingen voldoet zijn er nog heel veel andere zadels en merken op voorraad. Ruilen is dan ook nog te overwegen en verder geen enkel probleem.