[WN] Western Zadel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

floordbg

Western Zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-12 23:33

Hallo allemaal.
Ik wil graag een western zadel kopen voor mijn verzorg paard, maar ik wil ook gewoon willen blijven springen en dressuur rijden. Denken jullie dat het dan verstrandig is om een western zadel te kopen ? ik heb geen plaats voor 2/3 zadels en dat is ook te duur. ik hoop dat jullie een antwoord weten ;)

xxFloor

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 00:01

Westernzadels zijn duur in aanschaf en er komt een heel stuk meer maatwerk bij kijken dan bij een Engels zadel. Je moet echt een goede westernzadelpasser laten komen kijken.
Ga niet voor goedkoop als je de rug van je verzorgfjord niet wil laten verpesten.
Een goed tweedehands westernzadel; reken dan maar op een bedrag van minimaal 700 euro.
Ik zou dat persoonlijk niet over hebben voor een paard dat niet van mij is. Tenzij de eigenaar natuurlijk wil (mee)betalen.

piggeljay

Re: Western Zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 09:21

op de eerste plaats kan je met een western zadel niet springen of liever gezegt het is niet verstandig als je 1.20 tot 2m wil springen, een sproang van 40 tot 50 cm wil nog wel lukken.
dus je zal minimaal 2 zadels moeten hebben.

net wat lous ook al zegt westernzadels zijn duur en vooral als je de pech hebt dat je paard een rug heeft die anders is dan de gemiddelde paarden rug, je zal dan een zadel op maat moeten kopen en dan praten we snel over zadels van 1800 tot 2500 eurootjes.
een westernzadel moet passen dus "het kan wel" kan dus niet... vaak wordt er gezegt je kan het opvullen met handdoeken of een zadeldekje dubbel liggen, dat kan alleen als de rug nog in de groei is maar niet als je paard al volledig is uitgegroeid.

of je het nu leuk vind of niet laat een zadelpasser bij je komen die je goed kan adviseren en niet de jongen of het meisje op stal die meent verstand te hebben van zadels, met een verkeerd westernzadel kan je de rug van een paard volledig verklooien en dan moet je jezelf af gaan vragen voor wie wil ik dit zadel voor mezelf of ook voor het paard?

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 15:37

Western rijden heeft niet zo zeer met het zadel te maken als wel met de manier hóe je rijdt. Lijkt mij dat je beter western kan rijden met een engels vzh dan springen met een westernzadel

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 15:54

WN-AM -> WN-TR