Ik heb de Hidalgo nooit in handen gehad maar wat algemene info op je vragen:
Op zich gebruik je onder een boomloos zadel alleen een pad met inlages, om het zadel te voorzien van kussens om de ruggengraat mee vrij te houden. Heeft een zadel al kussens, dan hoeft er in principe niet nog eens een pad met inlages onder.
Wel kiezen mensen er soms voor om de kussens er af te halen, en te vervangen door een pad met inlages, simpelweg omdat een pad met inlages met daarop een zadel zonder kussens, het geheel wat flexibeler (makkelijker) maakt qua pasvorm.
Boomloze zadels met "panelen" hebben kussens. Panelen is namelijk gewoon slecht vertaald vanuit het Engels (de kussens van een zadel worden in het Engels "panels" genoemd ).
Wanneer de kussens niet dik of stevig genoeg zijn om de ruggengraat van je paard vrij te houden, zou je er alsnog een pad met inlages onder moeten gebruiken. (Of er dikkere / stevigere kussens onder moeten doen).
Momenteel weet ik alleen BuitenZinnig.nl die ze verkopen, daar zou je met je vragen prima terecht moeten kunnen
jah mijne ook maar geen een zadel lag lekker op mijn pony. jammer genoeg maar heb zo goede serves gehad met dit zadel dat ik het wel toevertrouw ze is nu 4 we zien het wel