Dressuurzadel Equipe (Emporio): ervaringen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Quine

Dressuurzadel Equipe (Emporio): ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-12 11:14

Hallo allemaal,

momenteel rijd ik met een Wintec Isabell Werth dresuurzadel, maar dat begint stilaan toch redelijk versleten te raken. Ik moet dus binnenkort op zoek naar een nieuw zadel.

Ik ben dit weekend even gaan informeren bij de zadelmaker. Op de bok heb ik op enkele zadels kunnen zitten. De zadelmaker dacht dat een Equipe Emporio wel eens bij me zou kunnen passen. Volgens de zadelmaker geeft hij 'close contact'. Het zadel voelde echt fantastisch aan. Geen enkel zadel dat erna volgde, zat even lekker.

Wie heeft ervaring met een (dressuur)zadel van Equipe? Wat is de kwaliteit? Is die vergelijkbaar met een ander merk? Wat is de prijs-kwaliteitverhouding? Enz. ...

Als ik effectief overga tot de aankoop van een nieuw dresuurzadel, komt de zadelmaker uiteraard langs met een hele reeks zadels die ik even kan testen, en waarbij gekeken wordt wat past op mijn paard. Ik ben nu gewoon op zoek naar ervaringen met dit zadel.

_Rachelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 12:05

Wat jammet dat je destijds dat je dit topic opende geen reacties kreeg. Hierbij alsnog even een reactie van mij over Equipe:

Ik heb zelf 2 equipe springzadels. Een grand prix (geloof ik) en een expression. Ik ben helemaal gek van Equipe. Het zit heerlijk en de kwaliteit is super. De grand prix is wat vlakker en ook al wat ouder. Deze heb ik 2e hands gekocht voor een super leuk prijsje. Ik denk dat het zadel zeker 10 jaar oud is maar hij is echt nog in super staat! Ik ben echt een fan van Equipe zoals je merkt haha.

Ben jij uiteindelijk ook voor Equipe gegaan?