Zadel voor paard met hoge schoft en rechte rug

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

muis_lover

Zadel voor paard met hoge schoft en rechte rug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-12 10:50

Beste mensen,

Helaas ben ik er net achter gekomen dat mijn Fryso Legacy zadel niet meer op mijn paard past.

Nu ben ik dus opzoek naar een nieuw zadel en hoopte ik dat ik de hulp van jullie kon inroepen.

Ik ben opzoek naar een zadel die voor mij een diepe zit heeft en geschikt is voor iemand met lange benen.

De beschrijving van mijn paard:

-KWPN'er
-1,75 m ongeveer
-hij zou normaal gesproken een medium boom nodig hebben
-Hoge schoft
-Rechte rug
-Lange rug
-Nog plaats voor spieropbouw bij de schouders

Ik zat zelf te denken aan een ander model Fryso of een Ainsley maar zou bij de Ainsley geen idee hebben welk model ik moet hebben. Andere suggesties zijn ook natuurlijk welkom.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 10:59

Ik heb een paard gehad met een extreem hoge en lange schoft en daar lag een prestige goed op. Nu heb ik een paard met een platte, rechte rug en een lage, brede schoft en kom ik ook weer op een prestige uit. Ik vermoed dus dat een prestige ook goed kan gaan passen :)

aslo

Re: Zadel voor paard met hoge schoft en rechte rug

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 11:25

Frank Baines? Wordt op maat gemaakt, ook voor de ruiter. Voor onze merrie hebben we er 1. Normaal tot iets hoge schoft, rechte (ietwat) langere rug. Of Albion. Beiden kwalitatief zeer goed. Beiden een terug gesneden, ruime voorkamer.

FHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 22:01

Thorowgood en Kent & Masters. Prima kwaliteit Engelse makelij, wolgevuld en verwisselbaar kopijzer. Heel veel verschillende modellen. Er zit zeker een passend model voor jouw paard bij.