Eerlijke ruil?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Janedieene

Eerlijke ruil?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-12 21:48

Hoihoi,
Ik ben opzoek naar een nieuw zadel, en zit nu met de gedachte om naar Country Mill in Nijkerk te gaan. Nu is mijn budget niet erg groot, maar wel heb ik eventueel nog een zo goed als nieuw wintec zadel liggen.. dus deze ruilen, met een extra bedrag (300,-) erbij.
Nu vraag ik me af, of ik hier een degelijk zadel voor terug kan krijgen..
Country Mill beschikt over meerdere 2de hands zadels, en ik ik schat de waarde van mijn zadel rond de 200 euro, het enige waar slijtage aan zit zijn de singelstoten, maar deze kan Country Mill zelf vervangen.
Hun kunnen dus na het 'opknappen' alweer zo'n 300/350 voor mijn zadel vragen, schat ik zo.
Ik heb een poosje met hun zadel maker staan praten, dus ken wel een beetje hun manier van werken.
Wat denken jullie?
Is het de moeite waard om paard een chauffeur te regelen die voor ons met de trailer kan rijden, of denken jullie dat we weer met lege handen naar huis gaan?
Groetjes!

Foto Wintec

Edit: foto toegevoegd.

aslo

Re: Eerlijke ruil?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 06:32

Ik schat dat ze zo'n 100,00 voor je Wintec willen geven. Als je iets in ruilt krijg je nooit de verkoopwaarde, maar de handelswaarde zeg maar. Die in ruil prijs gaat van de winst van het zadel wat jij koopt af. Dus in eerste instantie verdient de verkoper er weinig aan. Moet echter wel zijn tijd (en geld) er in investeren. Dan is het afwachten hoe lang jou zadel bij hen blijft liggen. Met een beetje mazzel kunnen ze 'm gauw door verkopen, met een beetje pech pas na tich maanden.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 08:04

Het viel mij heel erg mee wat ik voor mijn 2e handse zadel bij hen kreeg. Denk dat je wel meer dan € 100,- kunt verwachten en ik zou sowieso even met ze overleggen. Ik denk wel dat je kunt gaan, als je tussen de zadels rond struint dan zie je zadels van zo'n 300 euro tot circa €2000,- . Er zit vast wel iets voor je bij.

Janedieene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-12 11:39

Dankjewel!
ik moet maar eens bellen van te voren, of hun wel wat zadels die een beetje Sinobe's maat hebben.
(korte, ronde rug + weinig schoft)

Janedieene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-12 15:08

ik heb zonet even gebeld, ik ga binnenkort alleen even met mijn winteczadel langs om hun de waarde in te laten schatten, en te kijken welke zadels in mijn prijsklasse zitten, en als iets tussenzit wat me bevalt om dan het zadel te passen met paard en al.

pamelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 15:12

veel succes, ik heb goede ervaringen met Herman, en als je dan later toch met je paard gaat dan kan hij het meteen doormeten of het goed ligt, waar vind je dat ?

SharonBaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 16:12

verstandig besluit! succes!

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 16:15

Ik ben fan van Herman, heel kundig en prettig persoon. Ik kreeg voor mijn Kieffer 600 euro terug bij aanschaf van een nieuw zadel. Ik zou zeggen, gewoon gaan, kijken wat kan en wat ze hebben!