Afneembare wrongen.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Debbie_N

Afneembare wrongen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-12 14:49

Hallo bokkers,

Ik zit hier met een probleempje met mijn veelzijdigheidszadel.
Over een dikke maand vertrek ik naar mijn vervolgopleiding en hier word mij aangeraden om een spring en dressuurzadel of een velzijdigheidszadel mee te nemen. Nu ben ik in het bezit van een kieffer garmisch, maar kan hier totaal niet met langere beugels op rijden. Dit omdat het zadel op die lengte totaal geen steun geeft.
Nu was het zo dat op de manege waar ik vroeger reed, ze wrongen hadden die er zo met klittenband op en afgedaan konden worden.

Heeft iemand toevallig enig idee of dit ook bij een ''gewoon'' zadel te maken is?
Een sterke behoefte om nog een dressuurzadel erbij te kopen had ik namelijk niet, en dit zou een mooie goedkope oplossing zijn.

Alvast bedankt!

LadySpring

Re: Afneembare wrongen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 14:53

Af het te maken is weet ik niet, maar misschien kun je eens bij Divoza/EJ informeren of ze dat kunnen doen of zadels hebben. Epplejeck zit sowieso op bokt.

Debbie_N

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-12 15:01

Dankjewel, ik zal het zeker even vragen. het is namelijk niet de bedoeling dat ik akweer een nieuw zadel aan ga schaffen.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 17:10

Ik heb dat ook eens laten doen, gewoon aan de zadelmaker vragen. Die kunnen een heel stuk klittenband erop lijmen en de randen vastnaaien. Bleef heel goed zitten. Maar je moet wel kijken of de stukken waar de klittenband op komt niet rond zijn. Dan houden de wrongen namelijk niet. Tenzij er nu al wat meer flexibelere bestaan.

Debbie_N

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-12 19:28

Leen_ schreef:
Ik heb dat ook eens laten doen, gewoon aan de zadelmaker vragen. Die kunnen een heel stuk klittenband erop lijmen en de randen vastnaaien. Bleef heel goed zitten. Maar je moet wel kijken of de stukken waar de klittenband op komt niet rond zijn. Dan houden de wrongen namelijk niet. Tenzij er nu al wat meer flexibelere bestaan.

Dankjewel! Welke zadelmaker heb jij toen gehad danals ik vragen mag?