daarnaast bleef Yu maar kauwen en 'gekke bekken trekken' met het billy allen trensje; die ze verder prima aanneemt, goed past en niet te laag hing. Natuurlijk moeten paarden even wennen aan het bit in het begin, maar nadat ze al tig keer 2-10 minuten (heb het wel langzaam opgebouwd) met het bitje op stal/in de paddock had gestaan stond ze er nog steeds constant mee te klooien. Ik was benieuwd of ze op het myler bitje wat rustiger zou reageren en dit lijkt (nu ze hem voor het eerst in heeft gehad) inderdaad het geval te zijn.... daarentegen viel me nog iets heel anders op, namelijk dat de bitringen echt MEGA lijken
ik ben altijd van het; 'comfort gaat voor uiterlijk'.. maar dit ziet er echt niet uit, 't zijn een soort hoepels
Volgens mij zijn de ringen in doorsnee minstens 2cm groter dan de standaard snaffle die ze eerst had, maar heb het niet nagemeten
Ik zal de eerstvolgende keer wel even een foto maken zodat jullie zien wat ik bedoel.Yu is (vergeleken met de gemiddelde reining paint/quarter) niet extreem klein, heeft misschien een iets fijn hoofdje maar past wel gewoon een 5" snaffle... dus dit had ik niet verwacht. Toen ik de myler in eerste instantie meenam vond ik de bitringen wel een beetje groot ogen, maar 'dat zal vast aan mij liggen' dacht ik... toch niet dus
Hebben nog meer mensen deze ervaring? 

Daarnaast moesten de bakstukken bij de myler twee gaten korter..
Ik gebruik een kinketting bij het bit, hierdoor wordt de druk op de tong en de lagen niet te groot (mits correct gebruik natuurlijk). Mijn paard reageert er fantastisch op en neemt maar al te graag het bit aan. Dat vind ik een goed teken.
haha