kunststof beugels

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_aapjex

kunststof beugels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-12 16:38

hoi bokkers,

ik had een vraagje een vriendin van mij heeft laatst kunstof beugels gekocht, en die vind ze erg fijn.
Ik had een paar vraagjes over kunstof beugels:
wat is het verschil (de werking enz)
mag het met wedstrijden
wat vinden jullie fijner.

alsvast bedankt ! :D

Sjolvir

Re: kunststof beugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 17:55

Ik heb kunststof beugels, met korfjes (dan zijn het veiligheids beugels), mag je gewoon mee starten.

Nadeel, ze wegen niets als je ze kwijt bent kun je niet goed voelen waar ze zijn.
Voordeel, ze roesten niet.

En voordeel bij die van mijn, je kan met gewone schoenen rijden en je voet blijft dan niet in beugel steken.
Tevens kan je op hele lange ritten je voet er iets verder in doen, zodat de druk niet constant op de bal van je voet zit.
In mijn profiel wel foto of flimpje van die kunststof beugels met korfje. (zijn zwart.)

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 19:05

Ik heb ook kunststof beugels, zonder korfjes.
Ja daar mag je mee starten, en dan heb ik het over dressuur. Denk dat korfjes niet mogen in de dressuur!
Ik heb ze genomen vanwege het gewicht. :)

Luniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 19:17

Ik vind het wel fijn rijden met kunststof beugels. Ze zijn inderdaad lekker licht en gaan niet roesten. Nog een voordeel wat ik heb ontdekt; wanneer je even wilt rijden met je voeten uit te beugels, bonken ze niet zo hard tegen de buik of ellebogen van je paard.

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 19:35

voordeel vind ik vooral dat ze swinters niet koud worden dus mijn voeten blijven veel langer warm!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 19:47

Dabo schreef:
Ik heb ook kunststof beugels, zonder korfjes.
Ja daar mag je mee starten, en dan heb ik het over dressuur. Denk dat korfjes niet mogen in de dressuur!
Ik heb ze genomen vanwege het gewicht. :)

Ja, hoor, mag je gewoon mee starten, onder het mom van veiligheids beugels.
(Rij er gewoon M mee)

Splendesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 21:25

Ik heb ook kuntstof beugels, erg fijn in gebruik en een stuk lichter dan die metalen. Je mag er ook gewoon mee starten. :)

marianbv

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 08:24

Ik rij er al jaren mee en het bevalt me nog steeds goed.
ZE zijn lichter dan de normale beugels ze beschadigen het zadel minder als je de beugels optrekt en ze zijn makkelijker schoon te maken.
Tevemns zijn ze daarnaast ook nog eens veel goedkoper dan de normale beugels dus alleen maar voordeel vanuithier

_aapjex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-12 20:00

bedankt ik heb ze nu ook gekocht :+

femkepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 11:56

Ik had bij mijn verzorgpony ook kuntstof beugels, ik vind ze zoveel fijner dan ijzeren.. Ze zijn lichter en zoals al gezegt is ze bonken niet zo hard tegen de buik als je ze uit hebt.. :)

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 12:23

Ik heb ook kunststof beugels, die hebben we gekocht omdat ze goedkoper waren dan metalen/ijzeren :')

Maar ze bevallen idd erg goed! Lekker licht, makkelijk af te wassen en ze blijven zeker even goed zitten als metalen/ijzeren.

Hier een beetje te zien.. Ja, ik ben zeer extreem met hielen naar beneden, is intussen al ferm verbeterd.
Afbeelding

_aapjex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-12 19:15

Jackytje schreef:
Ik heb ook kunststof beugels, die hebben we gekocht omdat ze goedkoper waren dan metalen/ijzeren :')

Maar ze bevallen idd erg goed! Lekker licht, makkelijk af te wassen en ze blijven zeker even goed zitten als metalen/ijzeren.

Hier een beetje te zien.. Ja, ik ben zeer extreem met hielen naar beneden, is intussen al ferm verbeterd.
[ Afbeelding ]

ja die heb ik ook gekocht :) leuk paardje heb je :P

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 22:36

Ik heb voor aan de zadeltjes van m'n welshjes voor de kids kunststof beugeltjes :j
Zijn gewoon lekker licht voor aan die kleine zadeltjes :j