Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
.
Buffelo schreef:Helemaal niet, je weet hoe scherp die dingen zijn? Kan je beter op zoek gaan naam bijvoorbeeld een kin gekruist hoofd stel. Werkt prima, en anders gewoon met bit rijden.
Dat valt wel mee hoor. Ligt er maar net wat je er mee doet. Zo'n kinding is niet perse beter. Buffelo schreef:Helemaal niet, je weet hoe scherp die dingen zijn? Kan je beter op zoek gaan naam bijvoorbeeld een kin gekruist hoofd stel. Werkt prima, en anders gewoon met bit rijden.
Buffelo schreef:Helemaal niet, je weet hoe scherp die dingen zijn? Kan je beter op zoek gaan naam bijvoorbeeld een kin gekruist hoofd stel. Werkt prima, en anders gewoon met bit rijden.
Leen_ schreef:Buffelo schreef:Helemaal niet, je weet hoe scherp die dingen zijn? Kan je beter op zoek gaan naam bijvoorbeeld een kin gekruist hoofd stel. Werkt prima, en anders gewoon met bit rijden.
Zucht....
Elke optoming is net zo scherp als hoe je hem gebruikt.
Een kin gekruist die niet meegeeft is veel erger dan een hackamore. Dan mag je nog zo'n zachte hand hebben als je maar wil.
@TS: ken je toevallig niemand die met een hackamore rijd? Ik geloof dat de neusriem 3 vingers onder het jukbeen moet zitten. De bovenkant van de scharen mogen het jukbeen niet raken. Maar dit is maar wat ik er van weet, kan niet 100% zeggen dat dit juist is.
Hannepan schreef:Wow nogal reactie.
Hackamores zijn ind scherp vandaar dat ik hem ook zeker goed wil gebruiken. Ik wilde eest gaan voor het glucksrad of de bloem maar die zijn quasie onvindbaar.
Hannepan schreef:Wow nogal reactie.
Hackamores zijn ind scherp vandaar dat ik hem ook zeker goed wil gebruiken. Ik wilde eest gaan voor het glucksrad of de bloem maar die zijn quasie onvindbaar.

MaritAriel schreef:Buffelo schreef:Helemaal niet, je weet hoe scherp die dingen zijn? Kan je beter op zoek gaan naam bijvoorbeeld een kin gekruist hoofd stel. Werkt prima, en anders gewoon met bit rijden.
Onee, het bit is zo vriendelijk?! Hackmore moet prima kunnen, mits hij goed gebruikt word. Ik dacht inderdaad ook twee vingers onder het jukbeen , maar ook ik weet dat niet zeker.
En kingekruisthoofdstel is ook niet geweldig... Kom er vaak hoofdstellen met een slechte release van tegen.
Citaat:Onee, het bit is zo vriendelijk?! Hackmore moet prima kunnen, mits hij goed gebruikt word. Ik dacht inderdaad ook twee vingers onder het jukbeen , maar ook ik weet dat niet zeker.
En kingekruisthoofdstel is ook niet geweldig... Kom er vaak hoofdstellen met een slechte release van tegen.

een bit kan net zo slecht zijn, neem aan dat we die discussie ook niet aan hoeven te gaan. . . Dat weten we allemaal wel.Hannepan schreef:Wow nogal reactie.
pmarena schreef:Vaak zijn de bakstukken van een bestaand hoofdstel te lang. Heb je een paardje met een bit-hoofdstel maat Cob, dan heb je dikke kans dat er bakstukken van een hoofdstel maat pony aan moeten om de hack hoog genoeg rond het hoofd te kunnen hangen zodat hij niet op het zwevende botje gaat drukken
Buffelo schreef:Een bit is misschien niet vriendelijker, maar naar mijn mening vriendelijker als dat ding. heb gewoon te vaak gezien dat dat soort hoofd stel helemaal verkeerd gebruikt word! Ik bedoelde niet perse de kin gekruiste, het was als voorbeeld. Mijn mening is gewoon dat die di