We hebben het advies gekregen om ons paard niet meer onder het zadel te rijden,mits we een goed passend zadel voor haar kunnen vinden. Ik denk zet hier op bokt even een advertentie,misschien dat iemand mij een goed merk zadel kan doorgeven als ik omschrijf wat ik zoek..
Dressuurzadel 17 inch of 17,5 inch, medium boommaat, terug gesneden kamer en nu komt het belangrijkste hoge zacht gevulde kussens met veel ruimte tussen de kussens, minimaal 4 vingers maar liever nog iets ruimer, zadel moet ook niet te lang zijn,dus het liefst korte kussens,want achter het zadel zit haar probleem.
Toen we ons paardje vorig jaar kochten,kwamen we er al snel achter dat het niet goed zat in haar rug,we zijn toen op zoek gegaan naar een ander zadel en kwamen toen met advies van een zadelmaker uit op een ainsley,maar ook toen werd het niet beter,sterker nog het ging alleen maar slechter met het gevolg dat we nu al maanden niet op haar rijden. Ze is 2 keer behandeld door een osteopaat en 1 keer door een masseur en een maand geleden hebben we er maar een andere zadelpasser bij gehaald,omdat het advies van de vorige niet echt de juiste was en zei zegt dat we haar niet meer onder het zadel moeten rijden, mits we echt een super passend zadel vinden. Zij had er wel eentje maar die moest € 1895 kosten en dat vindt ik een beetje erg veel als we niet zeker weten of het ook weer goed komt met haar.
Dus wie kan mij de tip geven voor een goed zadel.
unamie
Geplaatst: 01-08-12 08:39
Voor ons paard was een Barefoot London dé oplossing Hij heeft als 2½ jarige een forse rugblessure opgelopen (rug/bandje/pees) Eerder is hij met Exselle en WOW gereden maar ondanks het brede kussenkanaal reageerde hij toch vrij heftig met opzadelen Met een Barefoot loopt hij heel fijn en zijn rug blijft ook goed los nu
Mri
Geplaatst: 01-08-12 08:40
Ik zou zeggen WoW, maar dan zit je echt weer in de hogere prijsklasse zeg maar.
Ik ben ook zo lang op zoek geweest naar een goed passend zadel voor mijn welshcob. Ben uiteindelijk geslaagd Albion SLK was het enige dat hem goed paste. Is een kort zadel met teruggesneden wrongen voor meer schoudervrijheid en idd een breed kussenkanaal. Maar geen goedkoop zadel. Misschien zijn ze inmiddels 2e hands te krijgen?
mischien een arthur kottas vienna zadel.. Dit zadel heb ik voor een van mijn paarden. Het zadel zit erg zacht en voldoet aan je eisen. het is ook een kort zadel met iets oplopende kussens
ik heb een ainsley dressuur zadel deze zadels staan ook bekent voor zeer goede kwalitijd en deze zadels hebben een terug gesneden boom en sitten ook heeeel fijn door een diepe zit
Velver
Geplaatst: 02-08-12 07:58
Ik krijg eind van de week mijn dressuurzadel met breed kussenkanaal van Kent en masters. Mijn andere zadel had ook geen ruimte genoeg tussen de kussens.
Ainsley hebben we er nu op liggen en die heeft voor haar aan de achterkant niet genoeg ruimte. Heb ook post van iemand die een merano heeft,maar daar lees ik niet zulke positieve dingen over, hij ziet er wel goed uit en heeft genoeg ruime tussen de kussens.
Zadels van equestor hebben een brede tussenruimte en zachte brede kussens. Ik heb zelf een equestor levade. Op de website kun je er meer informatie over vinden. www.equestor.nl
Annem84
Geplaatst: 02-08-12 09:47
Ik ben voor mijn fries ook destijds op zoek gegaan naar een kort zadel met brede kussens en een breed tussenkanaal en ik ben nog steeds super blij met mijn equestor. Heb hem tweede hands kunnen kopen, want nieuw zijn ze vrij duur. Maar op de website van equestor zelf staan ook gebruikte zadels. En bij het kopje zadel problemen op de site zie je een foto van het brede tussenkanaal!
Laatst bijgewerkt door Annem84 op 02-08-12 09:58, in het totaal 2 keer bewerkt
Ik heb een Deuber Barock (te koop), maar dat is geen standaard (engels) dressuurzadel, maar wel juist geschikt voor het dressuurmatige werk; lijkt qua vorm op een spaans zadel. Wel heel mooi ruim kanaal en zachte kussens en een heel kort zadel, met een flexibele boom. Volgens mij hebben de andere engelse zadels van Deuber ook zo'n ruim kanaal en zijn het korte zadels.
amanda2
Geplaatst: 02-08-12 09:53
Prestige Top Dressage heeft brede kussens. zijn voor de brede rug van mijn paard nog breder gemaakt door de zadelmaker. Ben ik erg over te spreken.
Heb een paar merken die hier voorbij zijn gegaan doorgemaild aan mijn zadelpasser,maar de meeste zadels zijn te lang voor haar,dus er komt ook nog bij dat het zadel korte kussens moet hebben.
arthur kottas vienna 17,5 inch is 45cm Mijn jc zadel 17,5 inch is ook 45cm en heeft ook veel ruimte tussen de kussens.. mijn wintec nieuw model 17 inch is 47cm lang
ingetje3012
Geplaatst: 20-08-12 15:19
Ik heb een prestige top dressage hier liggen. Is ook een zadel met een breed kussenkanaal. Dit voor mijn eerdere paard. Het zadel past niet op mijn nieuwe paard, dus het mag weg. Is nog in zeer nette staat!
Ik heb het met mijn Haf ook gehad, dat hij ruimte moest hebben op zijn rug en ik heb voor een Wispelaere zadel gekozen daar kan ik echt een hand tussen leggen en op een rug van een Haf prima. Heb wel eens een leenzadel gehad maar daar was het dan smaller van en dan accepteerde hij dat niet.