zadel schuift steeds

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Killed

zadel schuift steeds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-12 20:42

hoi,

Toen ik mn paard vorig jaar in april kocht heb ik een zadelpasser laten komen en een wintec vzh zadel gekocht.
helaas schuift het zadel de laatste tijd meer dan ervoor, meestal naar rechts maar ook soms naar links.

Ik had horen zeggen dat een banaansingel zou kunnen helpen, klopt dat?

Zowiso ga ik binnenkort de zadelpasser nog eens laten komen om te zien of de boommaat enz nog goed is;

Het gaat hier overigens om een nogal ronde tinker met weinig schoft.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen hiermee :)

Killed

Re: zadel schuift steeds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-12 20:44

Ik ben me er van bewust dat ze zowizo nog wat scheef is maar hier werken we aan

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 20:50

Ik zou sowieso eerst een zadelpasser laten komen; wie weet is je Tink verandert in bouw :)

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 21:00

ik ga met antje_vip mee, denk idd dat de bouw van je tinker veranderd is. Omdat je een wintec hebt is het misschien met gemak opgelost, hij zet misschien een andere boom erin en dat is het :)

succes ermee!

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 21:04

ik volg dit even, heb dit probleem ook bij mijn haf, ook een wintec, ze heeft nu de grootste boom (roze) maar schuift meestal naar rechts. Ik ga inderdaad morgen ook de zadelmaker bellen want dat schuiven is heel vervelend en ben ook bang voor rugklachten

FHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 22:13

Schuiven kan komen doordat het zadel te krap is voor het rondgeribde paard. Ik moet zeggen dat de speciale cob-type zadels van Thorowgood en Kent & Masters uitermate geschikt zijn voor dit type paarden; rondgeribd en weinig schoft. Een gewoon type zadel, van welk merk dan ook, kan daar qua pasvorm niet aan tippen.

lolotjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 20:07

hehe ik ken het probleem. ik heb een nog al ronde new forest pony sinds een aantal maanden and had er een wintec zadel bij gekregen dat ook erg schoof en ook uit gevonden dat het zadel niet eens paste.
(arme pony heeft al die tijd pijn geleden..) ik heb ook een zadel maker naar laten kijken en zei dat je gewoon recht moet leren zitten... maat nu heb ik eindelijk een goed passend zadel :) en loop nu een stukken beter er onder. maar ook dit zadel schuift het is gewoon een zaak van recht leren zitten wat een goede oefening is voor je zit.

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 20:16

zadelpasser laten komen een zadel hoort niet te schuiven ;)