gezocht: bitloos hoofdstel voor buitenritten.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MS_eventing

gezocht: bitloos hoofdstel voor buitenritten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-12 16:42

hallo allemaal,

Al geef ik eerlijk toe heb ik niet zoveel verstand van bitloze hoofdstellen.
Ik rijd met mijn pony Cortana vaak buitenritten en dan ook vaak met alleen een neckdrope (zie het topic in mijn onderschrift van sprookjespaard Cortana...) en vaak rijd ik ook buiten met een halster.
Mijn vraag was dan waar kan ik goedkope (onder 60 euro) bitloze hoofdsstellen vinden, en dan puur bedoeld voor buitenritten?
Het belangrijkste is dat het voor Cortana fijn is en aangezien ik niet zoveel verstand heb van alle verschillende soorten vraag ik jullie hulp! Want je hbt dan met kruisdigrn enz..
groetjes Maartje

(sorry voor typfouten maar ik zit op kijn mobiel en typen is altijd lastig) :')

kagiwaga

Re: gezocht: bitloos hoofdstel voor buitenritten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 20:10

aangezien een halster goed werkt kun je het beste even naar een sidepul kijken denk ik

Lioren

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 21:07

Voor een buitenrit vind ik een touwhalster het prettigst. Uit onderzoek door paardnatuurlijk.nl is gebleken dat deze optoming minder ruis in de hulpen geeft dan de meeste bitloze optomingen en hierdoor duidelijk de hulpen aan je paard doorgeeft.

MS_eventing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-12 21:20

Stelvio schreef:
Voor een buitenrit vind ik een touwhalster het prettigst. Uit onderzoek door paardnatuurlijk.nl is gebleken dat deze optoming minder ruis in de hulpen geeft dan de meeste bitloze optomingen en hierdoor duidelijk de hulpen aan je paard doorgeeft.

bedankt! dus gewoon een touwhalster? niet een speciale? want anders heb ik er al een paar leuke gezien op agradi.nl!

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 21:25

amyyy55

Re: gezocht: bitloos hoofdstel voor buitenritten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 21:27

een Sidepull of Cross rope bridle zou ik je aanraden.
Eventueel gewoon een tweedehandse. :)