dressuur met springzadel?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

emmasydney

dressuur met springzadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-12 14:56

okee, nou...
ik heb binnenkort overijsselse kampioenschappen in de E L2, maar nu past sinds een tijdje mn dressuurzadel niet meer... |( naar de zadelmaker geweest, maar nee zadel was helemaal goed. dus hij past gewoon niet meer op de rug van lien.
dus.... ik heb het geweldige plan bedacht, om te gaan dressuren met mn springzadel, ook omdat ze hier gewoon beter onder loopt. maar, nou heb ik een paar vragen. want omdat ik een spring en dressuur zadel heb, heb ik geen normale singel meer (lees: ik heb een springsingel), maar mag je hier gewoon mee rijden? en zou je punten aftrek kunnen krijgen voor een springzadel?
we zijn op zoek naar een ander dressuurzadel, maar om een goed passend zadel, die nog een tijdje mee gaat, op zo'n korte termijn te vinden is best lastig. en omdat mijn springzadel wel gewoon goed past, kies ik denk ik voor deze optie.

xGitano

Re: dressuur met springzadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 15:00

Lees het regelement van je vereninging goed door, dan zou je toch een antwoord moeten vinden lijkt mij. :)

Biskwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 15:25

Ik rij een van mijn paarden in het M2 dressuur met springzadel en springsingel... puur om het feit dat er geen enkel dressuurzadel fatsoenlijk op z'n rug ligt. Met outdoor als ik ook moet springen, dressuur ik wel vaker met springzadel. Mag gewoon hoor!

wildhorse99

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 09:20

Zoals in het KNHS regelement vermeld mag je gewoon starten met een springzadel in de L2(zelfs in de Z2 mag dat gewoon nog)
Zie http://www.knhs.nl/objects/00027578.pdf artikel 118.1. Je moet met een engels lijkend zadel rijden.

Of je er punten aftrek van krijgt, in deze klasse gebeurt dat zelden, dan zou het zijn onder verzorging.

Vickz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 09:41

Ik rijd ook steeds gewoon met m'n springzadel en springsingel. Is nog nooit wat van gezegd, buiten 'amai wat rijd je netjes dressuur voor een springruiter te zijn' :P terwijl ik eigenlijk vaker dressuur rijd dan springen ;)
ik zou graag nog eens een dressuurzadel aanschaffen, maar momenteel heb ik er het geld niet voor, en mijn springzadel zit zo lekker :)

Linn1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 14:05

Dat mag gewoon.
Springzadel, springsingel, van mijn part een mexicaans hoofdstel..

Vaak zit je wel net iets netter op een dressuurzadel en qua doorzitten is het ook zowel voor paard als ruiter fijner

Armani93

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 18:17

Als ik dressuur reed op wedstrijden dan ook gewoon met springzadel+singel :)